تحلیلگران بانک آلمانی:

آمریکا ظاهراً در حال کوتاه آمدن از موضع سرسختانه خود در قبال تحریم نفتی ایران است

تحلیلگران «کومرتس‌بانک» از عقب‌نشینی دولت ترامپ از تحریم کامل نفتی ایران و احتمال صدور معافیت برای خریداران نفت ایران خبر می‌دهند.

آمریکا ظاهراً از موضع سرسختانه خود در قبال تحریم نفتی ایران کوتاه می‌آیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آمریکایی یونایتد پرس اینترنشنال (یو پی آی)، تحلیلگران «کومرتس‌بانک» آلمان از کوتاه آمدن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درخصوص تحریم کامل نفتی ایران و احتمال صدور معافیت برای خریداران نفت خام ایران خبر می‌دهند.

در گزارش یو پی آی آمده است بهای جهانی نفت روز دوشنبه به دلیل انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا احتمالا معافیت های تحریمی برای خریداران نفت خام ایران صادر خواهد کرد، کاهش یافت.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات ظهر امروز بیش از 50 سنت کاهش یافت. نفت برنت امروز بشکه ای 83.60 دلار داد و ستد شد. این در حالی است بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز 32 سنت کاهش داشت. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا امروز 74.02 دلار داد و ستد شد.

در ادامه گزارش یو پی آی آمده است کاهش بهای جهانی نفت خام پس از آن روی می دهد که گزارش ها حاکی از آن است که دولت ترامپ از موضع قبلی خود مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفتی ایران تا چهارم نوامبر (ضرب الاجل رئیس جمهور آمریکا برای وضع بخش دیگری از تحریم های ایران) کوتاه آمده است.

این گزارش به نقل از تحلیلگران «کومرتس‌بانک» آلمان می افزاید: به نظر می رسد آمریکا در حال کوتاه آمدن از موضع سرسختانه خود در قبال خریداران نفت ایران باشد. ظاهراً به مصرف کنندگان نفت خام ایران به شرط آنکه دست کم صادرات خود را از ایران کاهش دهند، فرصت بیشتری داده خواهد شد تا به دنبال محموله های نفتی جایگزین باشند.

در ادامه گزارش یونایتد پرس اینترنشنال با اشاره به اینکه هدف ترامپ از وضع تحریم های نفتی، کشاندن ایران به پای میز مذاکرات هسته ای است، آمده است این تحریم ها در صورت اجرایی شدن باعث حذف روزانه یک میلیون بشکه نفت خام ایران از بازارهای جهانی خواهد شد. دورنمای چنین اتفاقی و نگرانی ها درخصوص اینکه نفت جایگزین از کجا تأمین خواهد شد، باعث افزایش چشمگیر بهای جهانی نفت در روزهای اخیر شده است؛ تا جایی که بهای هر بشکه نفت خام برنت به 86 دلار نیز افزایش یافت که از سال 2014 میلادی بی سابقه بوده است. در مجموع، بهای نفت برنت از سپتامبر گذشته افزایش 10 درصدی داشته است.

نگارنده مطلب همچنین تصریح می کند انتشار گزارش هایی درباره احتمال نرمش دولت ترامپ در برابر تحریم نفتی ایران افزون بر خبرها درباره افزایش تولید نفت خام روسیه و عربستان سعودی، امروز باعث کاهش اندک بهای طلای سیاه شد.

انتهای پیام/

عقب‌نشینی دولت ترامپ از تحریم کامل نفتی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار