راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل

رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران از راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر کتابچی رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران از راه اندازی رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل این رشته برای سال تحصیلی آینده در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: بخش بیماران غیر اورژانس، ضایعات مادرزادی، تومور مغز و آنوریسم مغزی در بیمارستان آیت ا.. روحانی و بخش تروما شامل تصادف، سقوط، تصادف با ماشین و غرق شدن در دریا در بیمارستان شهید بهشتی آموزش داده خواهد شد.

کتابچی گفت: کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب برای نخستین بار است که در این دانشگاه برگزار می‌شود که می‌تواند در ارتقاء سطح علمی این شهر و استان بسیار مفید واقع شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه به دبیر خانه این کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله جدید در حوزه‌های نوین علوم مغز و اعصاب ارسال شده است، افزود: در این کنگره محققان برجسته ایران و جهان شرکت نمودند و پدیده‌های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این کنگره در سطح علمی بسیار بالایی برگزار شده است، گفت: جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب دنیا از جمله روش‌های جدید جراحی دیسک، جراحی مغز، روش‌های باز کردن مغز، جراحی عروق مغز، جراحی تومور‌های مغز، جراحی قاعده مغز، جراحی اعصاب کودکان، ضربه‌های سر، ضایعات اعصاب محیطی و جراحی ستون فقرات مورد بین دانشمندان ایرانی و بین المللی قرار تبادل نظر می‌شود.

انتهای پیام/آ

رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی بابل راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.