تمامی امکانات درمانی برای زائران اربعین فراهم شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی بخش های مختلف بهداشت و درمان برای ارایه خدمت به زائران اربعین حسینی خبرداد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه برگزاری جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در قصرشیرین ، افزود: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تمامی اقدام های لازم در زمینه درمان برای خدمت به زائرانی که از مرز خسروی و مسیر کرمانشاه و قصرشیرین تردد می کنند انجام شده است.

وی اظهار داشت: تمامی نیازمندی ها و مقدمه های کار از اربعین گذشته تا کنون انجام شده است و به صورت سیستماتیک و هماهنگ و چک لیستی بخش های مختلف فوریت ها ، بهداشت ، درمان ، نظارت بر غذا و پشتیبانی های بیمارستانی بررسی شده و قرار است کمبودها به صورت عملیاتی انجام شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: درصورت بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران اربعن حسینی از این مرز با توجه به حضور زائران خدمات رسانی متناسب با جمعیت انجام می شود و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مرادی افزود: تنها مشکلی که ما در حوزه بهداشت و درمان داریم تامین مالی است زیرا طبق برآوردی که انجام شده ایام اربعین نیازمند 17 میلیارد تومان اعتبار هستیم که فعلا آن را از منابع دانشگاه تامین کرده ایم و لازم است در این زمینه کمک ها انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در طول مسیر تردد زائران از کنگاور تا خسروی پیش بینی های لازم برای استقرار امکانات بهداشتی و درمانی صورت گرفته و قرار است در این مسیر 100 دستگاه آمبولانس ، تعدادی اتوبوس آمبولانس استقرار یابد و پایگاه های اورژانس نیز در مسیر راه هرچه به خسروی نزردیک تر می شویم نیز استقرار خواهند یافت و جانمایی های لازم برای این موارد صورت گرفته است.

وی از استقرار سه بیمارستان صحرایی شامل 2 بیمارستان در خسروی و قصرشیرین و یک بیمارستان در سرپل ذهاب خبرداد و گفت: علاوه بر این بیمارستان های استان نیز آماده باش هستند و 40 درصد تخت های بیمارستانی برای ایام اربعین خالی نگه داری می شوند .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی در قصرشیرین

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار