دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور:

پیروی و حب اهل بیت (ع) موجب فلاح و رستگاری است

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: پیروی و حب اهل بیت (ع) موجب فلاح و رستگاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،آیت الله مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشوردر هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) افزود: پیروی و حب اهل بیت (ع) موجب فلاح و رستگاری است.

وی گفت: پس از شهادت امام حسین (ع) و خفقان حکومت بنی امیه، چهره علمی و تقوایی امام سجاد (ع) در قالب دعا و مناجات مطرح شد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت:پاداش پیروی از اهل بیت (ع) شفاعت اهل بیت در روز جزاست.

آیت الله مقتدایی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: به ریسمان الهی چنگ بزنید و مراد از حبل الله همان اهل بیت (ع) است.

آیت الله مقتدایی افزود: در صحیفه سجادیه حقوق پدر و مادر بر فرزند، همسایگان، اقرار و ترک گناه، حقوق فرزند بر پدر و مادر و ارتباط با خدا و خلق در پوشش دعا آموزش داده شده است.

وی گفت: برگزاری این اجلاس راهی برای شناساندن صحیفه سجادیه به مردم و عمل به معارف عمیق آن است.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیزگفت: امام سجاد شخصیت عالی و پیشوای تمام انسان‌های آزاده جهان است.

حجت الاسلام حبیب الله ارزانی در هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) افزود: راه برون رفت از مشکلات، بی عدالتی‌ها و تجاوز‌های مدرن عمل به دستورات قرآن است و بی شک اهل بیت (ع) مترجمان وحی هستند.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: با نسخه قرآن انسان معاصر از شک به یقین می‌رسد و جمع گرایی بجای فرد گرایی و اخلاق بجای ظلم و بی عدالتی می‌نشیند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به دعای ۴۲ صحیفه سجادیه درمورد ختم قرآن افزود: قرآن براساس روح آزاده افراد نازل شده و نقشه خوان آن اهل بیت (ع) است.

در این مراسم از خادمان و فعالان صحیفه سجادیه، خانواده‌ی شهدای مقاومت و مدافع حرم، شهدای حادثه تروریستی اهواز، و شهدای محور مقاومت یمن تجلیل واز نرم افزار سجاده خورشید رو نمایی شد در این نرم افراز تمامی مقالات ارائه شده به گنگره امام سجاد جمع اوری شده است.

رونمایی از کتاب انسان عینی و دینامیک التبادلیه نوشته دکتر زینب عیسی از لبنان رونمایی شد.

انتهای پیام/ف

برگزاری هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.