نوبخت:

154 هزار میلیارد تومان از بودجه کل کشور تامین شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور گزارشی از تحقق منابع مالی کشور در 6 ماهه دوم سال خبر داد.

نوبخت:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه 6 ماه از اجرای بودجه سال 97 گذشته, لازم است نمایندگان عضو این کمیسیون از عملکرد این بودجه در این مدت مطلع شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باید در 6 ماه آینده با توجه به شرایط موجودی که اقتصاد کشورمان دارد, بودجه را به نحو مناسبی اجرا کنیم و  برای جبران فشارهای اقتصادی که به مردم وارد شده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گزارش داده شد که منابع ما در شش ماه اول سال چیزی حدود 154 هزار میلیارد تومان بود, افزود: منابع از سه محل درآمدها که شامل مالیات و حقوق گمرکی, واگذاری دارایی‌ها و واگذاری مالی که عمده آنها فروش اوراق مالی و اسناد خرانه است تشکیل می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه در دو مورد اول 63 هزار  میلیارد تومان تامین مالی داشتیم, اظهار کرد: واگذاری دارایی‌های مالی هم حدود 27 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند رقم با توجه به آنچه که در قانون بودجه پیش بینی شده حدود 78 درصد است, اما نسبت به بودجه سال گذشته حداقل 48 درصد افزایش منابع داشتیم.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز درباره اینکه  با توجه به تحریم‌ها و فشاری که به معیشت مردم وارد می‌شود؛ برنامه‌هایمان را از چه محلهایی می توانیم تنظیم کنیم؛ بحث شد و از نظرات نمایندگان نیز استفاده کردیم.

نوبخت افزود: امیدواریم با یک وفاق بیشتر همانطور که دو قوه مجریه و مقننه با قوه قضائیه در چارچوب شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصمیماتشان را در این شرایط هماهنگ تر می‌کنند, سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم تبادل نظر کنند و مسائلشان به یکدیگر نزدیک‌تر شود. جلسه امروز هم در راستای تامین چنین سیاستی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار