معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در مشهد:

نیرو‌های مسلح ایران برای مقابله با هر تهدید آماده اند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت:دشمنان تلاش می‌کنند با تهدیدات و تحریم‌ها جلو پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند لذا در ابتدای انقلاب با جنگ سخت نظامی با این کشور به مقابله برخاستند و اکنون نیز با جنگ نرم اقتصادی حمله ور شده اند.

نیرو‌های مسلح ایران برای مقابله با هر تهدید آماده اند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ امیر سرتیپ علی جهانشاهی  معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی  ارتش در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح خراسان رضوی به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان گفت: تاکنون تلاش‌های خوبی برای ارتقای آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح و ایجاد بازدارندگی لازم در برابر دشمن انجام شده است.

امیر جهانشاهی گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۰ طرح تغییر ساختاری برای چابک سازی و آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش و ۲۹ طرح لبیک برای ارتقای سطح معیشتی و روحیه کارکنان این نیرو اجرا شده است.

وی افزود: ارتش ایران در ابتدای جنگ ابتدایی‌ترین ادوات جنگی را نیز نداشت، اما امروز با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و دانش کارکنان خلاق و مبتکر، صنایع دفاعی ایران انواع ادوات جنگی، شناورها، جنگنده‌ها و موشک‌ها را تولید می‌کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ایران اسلامی با مهارت و تجارب خود از دفاع مقدس آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع تهدید از سوی دشمن را دارند.

سرتیپ جهانشاهی ادامه داد: عوامل بسیار در پیروزی ایران در جنگ تحمیلی نقش داشتند که یکی از این عوامل موثر نیروی زمینی ارتش بود به طوری که علاوه بر نقش موثر خود در ختم قائله کردستان، قبل از شروع جنگ در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۸ از ۶۳۱ فقره تجاوز مرزی صدام نیز جلوگیری کرد.

وی افزود: بعد از سقوط خرمشهر و محاصره آبادان، امام راحل فرمان شکستن حصر آبادان را صادر کردند که در این راستا مسئولیت اروند به لشکر ۷۷ ثامن الائمه (ع) خراسان سپرده شد و این لشکر با همکاری دیگر یگان‌ها توانست در مدت ۲ روز محاصره آبادان را بشکند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: در این عملیات هزار و ۶۵۰ نفر از نیرو‌های عراقی اسیر شدند، ۲۵۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شد، ۱۸۰ تانک و ۳۷۰ خودرو از دشمن به غنیمت گرفته یا منهدم شد و سه هزار نفر از نیرو‌های عراقی کشته شدند.

سرتیپ جهانشاهی افزود: عملیات ثامن الائمه (ع) کلید پیروزی در سایر عملیات بزرگ بعدی از قبیل: بیت المقدس و فتح المبین بود و این جنگ تحمیلی در ۲۰۰ سال گذشته تنها جنگی بود که منجر به تصرف یک وجب از خاک کشور نیز نشد.

وی ادامه داد: باید با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی و تقویت اتحاد و همبستگی خود از پیچ تاریخی کنونی نیز عبور کرده و مردانه از انقلاب دفاع کنیم.
 
 

انتهای پیام//ف. ن
 
 

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح خراسان رضوی 

 
برچسب ها: نیروهای مسلح ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار