مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

سیاست‌های میراث فرهنگی واگذاری مراکز اقامتی دولتی به بخش خصوصی است

سیاست‌های میراث فرهنگی واگذاری مراکز اقامتی دولتی به بخش خصوصی استمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۵۰ زائرسرا در مشهد فعالیت می‌کنند که یکی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی واگذاری زائرسرا‌های دولتی و مراکز اقامتی به بخش خصوصی است
 
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مکرمی فرمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در نشست خبری ابا اصحاب رسانه  گفت: زائرسرا‌های دولتی باید تعیین و تکلیف شوند، چون مالیات نمی‌دهند و از بسیاری معافیت‌ها برخودارند، اما هتل‌ها مالیات می‌دهند و باید پایخگو باشند.
 
وی افزود:با آموزش و پرورش مکاتباتی صورت گرفته  و مراکز اقامتی آموزش و پرورش دیگر مسافر غیر آموزش و پرورشی را پذیرش نمی‌کنند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به این که ۵ مهر روز جهانی جهانگردی است گفت:خادمین گردشگری شهر مشهد هشتم مهر ماه در هتل پارس انجام خواهد شد هم چنین نواختن زنگ گردشگری و برگزاری تور‌های آشناسازی گردشگری و احیای برج و باروی توس از دیگر برنامه‌ها در هفته جهانگری خواهد بود.

مکرمی فربا اشاره به این که تمدن تاریخی شهر توس را به مردم معرفی خواهیم کرد افزود: مطالعات احیای روستای پاژ زادگاه فردوسی را نیز در هفته گردشگری آغاز خواهیم کرد و پس مطالعات، اقدامات اجرایی و مرمتی را به عنوان یک جاذبه گردشگری انجام خواهد شد.

وی با بیان این که نمایشگاهی در موزه بزرگ خراسان در ۶ تا ۱۱ مهر از ساعت ۱۷ برپا خواهد شد گفت: برای اولین بار تریبون آزاد گردشگری برگزار خواهد شد، هم چنین افتتاح پروژه‌های گردشگری در روز نهم مهر ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام این که عملیات اجرایی ایجاد ۶ موزه تایباد، گناباد بجستان فریمان و فردوسی انجام خواهد شد ادامه داد:در تایباد موسیقی مقامی و دوتار، در تربت جام نسخ خطی و در فریمان موزه‌ای در خانه شهید مطهری، در گناباد موزه آب و بجستان موزه مردم شناسی، هم چنین موزه باستان شناسی نیشابور نیز انجام خواهد شد.

مکرمی فر بیان این که رایزنی‌هایی را با کشور‌های خارجی آغاز کرده ایم تا با رونق بازار گردشگری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی نیز منتفع شوند گفت:در حال حاضر فقط ۳ شرکت دفاتر خدمات مسافرتی مجوز دارند.

انتهای پیام// ز.‌ی


نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار