اشرف غنی:

هدف قراردادن شیعیان قابل قبول نیست/ همگرایی و وحدت مردم افغانستان بی نظیر است

رئیس جمهور افغانستان گفت: هدف قراردادن شیعیان قابل قبول نیست و باید اقدامات همه جانبه برای جلوگیری از این عمل تروریستی ها اتخاذ شود.

هدف قراردادن شیعیان قابل قبول نیست/ همگرایی و وحدت مردم افغانستان بی نظیر استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شب گذشته در دیدار با تعدادی از شروندان غرب کابل تاکید کرد که هدف قراردادن شیعیان قابل قبول نیست و باید اقدامات همه جانبه برای جلوگیری از این عمل غیر اسلامی و انسانی تروریست ها اتخاذ شود.

اشرف غنی بیان داشت: تصمیم و اراده ما برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن شیعیان و هزاره ها جدی است و تغییراتی در بخش امنیتی کابل به همین منظور صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر تقویت همکاری میان مردم و نیروهای امنیتی افزود که همگرایی و وحدت مردم افغانستان بی‌نظیر است.

رئیس جمهور افغانستان از مردم خواست تا از عملکرد نهادهای امنیتی نظارت نمایند و هر فرمانده حوزه و یا فرد امنیتی که کفایت ندارد تشخیص شود.

محمد اشرف غنی به فرمانده پلیس کابل دستور داد تا در اصلاح حوزه‌های امنیتی اقدام نماید و افراد واجد شرایط را تشخیص و در این بخش‌ها مقرر کند. وی به ریاست عمومی امنیت ملی دستور داد تا در پوشش استخباراتی غرب کابل در همکاری با مردم به شمول وکلای گذر، متنفذین و کسبه‌کاران، به نتیجه برسد و همچنین فرمان داد تا 10 آمبولانس و نیز وسایط مورد نیاز آتش نشانی برای غرب کابل فراهم گردد.

وی تاکید کرد که افغانستان میدان جنگ نیابتی هیچ کشوری که موجب برهم زدن وحدت ملی ما باشد نیست و باید از این جنگ نیابتی جلوگیری شود. هر افغان که در کشور سومی می‌جنگد، بر اساس قانون جزای افغانستان، مرتکب جرم شده است.

به گفته او،‌ اکنون جنگ سراسری علیه مردم افغانستان جریان دارد و هدف آن، تضعیف نیروهای امنیتی و دفاعی ماست و باید اجماع غیر سیاسی در حمایت از قوای امنیتی ودفاعی، شکل گیرد.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که قوای امنیتی و دفاعی ما در حال حاضر، ظرفیت دفاع از خاک‌شان را دارند و  دشمن نتوانسته است که به اهداف خود در سقوط برخی ولایات دست یابد و داعش در ننگرهار نیز با شکست مواجه شده است.

اشرف غنی گفت که داعش را باید از لحاظ فکری نیز با شکست مواجه سازیم و از علمای اهل تسنن و تشیع خواست تا در این خصوص اجماع نمایند.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت که جنگ کنونی چند بُعدی است که وحدت ملی، وفاق ملی، حاکمیت قانون، قوای امنیتی و دفاعی و مردم ما را هدف قرار می‌دهد و جنگ امروز، برخلاف گذشته فاقد اصول می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار