لایروبی و احیای رودخانه نمین‌چایی انجام می‌‌شود

مدیردفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ و سواحل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات، لایروبی، بازگشایی و آزادسازی و دخل و تصرفات در بستر رودخانه نمین ‌چایی در دستور کار قرار گرفته است.

امین حسین‌پور، مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و دبیر کارگروه سیل و خطرات رودخانه های استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: با هدف کنترل و کاهش خطر پذیری سیلاب، عملیات، لایروبی، بازگشایی و آزادسازی و دخل و تصرفات در بستر رودخانه نمین ‌چایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: محدوده این رشته رودخانه به طول 10 کیلومتر در کمربندی شهر نمین واقع شده و ما سعی می‌کنیم در این رودخانه رسوبات انباشته شده و دخل و تصرف‌ها واقع در داخل بستر و حریم رودخانه که عامل تنگ شدن مجرای رودخانه است برطرف کرده و مسیر عبور جریان آب را به ویژه در زمان وقوع سیلاب بدون مخاطرات فراهم کنیم.

دبیر کارگروه سیل و خطرات رودخانه های استان اردبیل خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات در این راستا و با هدف بازگشایی مسیر این رودخانه همچون آزادسازی اعیانی، درختکاری و احداث حفاظت سازه ای و انجام لایروبی مورد توجه قرار گرفته تا با آزادسازی بستر و حریم این رودخانه و جلوگیری از دخل و تصرفات آن زمینه بهره گیری موثر از بستر و مسیر طبیعی رودخانه با هدف بهره برداری از پتانسیل اراضی آزاد شده در قالب طرح های گردشگری و زیباسازی در مسیر رودخانه فراهم آید.

وی گفت: ما این طرح را در قالب لایروبی، احیا و بازسازی رودخانه نمین چایی و در قالب قراردادی به ارزش 73 میلیون تومان توسط پیمانکار در حال اجرا داریم تا با عملیاتی شدن آن، این رودخانه به شکل واقعی بازسازی شده و زمینه کنترل سیلاب در این رودخانه میسر گردد.

انتهای پیام/ح

احیا و بازسازی رودخانه نمین چایی

برچسب ها: سیلاب ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.