ناتوانی نیروهای امدادی فیلیپین در نجات قربانیان توفان «منگهوت»/ گرفتار شدن مردم در زیر توده‌های خاک و گِل

نیرو‌های امداد و نجات فیلیپین اعلام کردند تقریبا امیدی به نجات قربانیان حادثه رانش زمین در این کشور باقی نمانده است.

ناتوانی نیروهای امدادی فیلیپین در نجات قربانیان توفان «منگهوت»/ گرفتار شدن مردم در زیر توده‌های خاک و گِلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، نیروهای امداد و نجات فیلیپین اعلام کردند تقریبا امیدی به نجات قربانیان حادثه رانش زمین در این کشور باقی نمانده است.

نیروهای امداد و نجات در مناطقی از فیلیپین که در پی توفان موسوم به "منگهوت" دچار رانش زمین شده‌اند اعلام کردند که دیگر امیدی به سالم بیرون کشیدن قربانیان این حادثه از زیر توده‌های عظیم گل و خاک ندارند.

مسئولان محلی در منطقه "ایتوگون" فیلیپین که معادن زیادی در آن وجود دارد، می‌گویند ده‌ها نفر از افراد و معدنکارانی که در هنگام وقوع رانش زمین در این محل در داخل یک ساختمان کوچک بوده‌اند زیر توده‌های خاک و گل مدفون شده‌اند و دیگر امیدی به نجات آنها وجود ندارد.

نیروهای پلیس و ارتش فیلیپین به همراه صدها نفر نیروی امداد و نجات در محل وقوع رانش زمین در منطقه ایتوگون این کشور حضور دارند و تلاش می کنند با بیل و کلنگ و تجهیزات اولیه با کنارزدن توده های عظیم خاک به محل دفن شدن قربانیان برسند.

مایکل تائولی، رئیس مرکز حوادث فیلیپین گفت بخش عمده‌ای از عملیات جستجو امداد دستی انجام می شود و جمع آوری و انتقال توده‌های عظیم خاک در این محل به دشواری به پیش می رود. مهندسان و نیروهای امداد گفته‌اند که حدود هفت متر از خاک های این محل دچار رانش شده است. تاکنون تعدادی از قربانیان این حادثه از زیر توده های خاک بیرون کشیده شده‌اند و ما همچنان به معجزه برای نجات افراد گرفتار شده در این حادثه همچنان ایمان داریم و برای نجات آنها دعا می‌کنیم. همان طور که گفتم در این جا حدود هفت متر خاک دچار رانش شده است.

شهردار منطقه ایتوگون فیلیپین هم گفت نود و نه درصد معتقدیم که همه معدنکاران و اعضای خانواده های آنها که در هنگام وقوع رانش زمین در داخل ساختمان مستقر در محل بوده‌اند، جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار