خیران سلامت به فوریت‌های پزشکی کمک کنند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از خیران سلامت خواست به تامین تجهیزات و ایجاد پایگاه‌های اورژانس کمک کنند.

خیران سلامت به فوریت‌های پزشکی کمک کننددکتر عبدالرحیم دادجو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به مناسبت بیست وششم شهریور روز ملی فوریت‎های پزشکی، کمبود و گرانی قطعات یدکی آمبولانس‌ها را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: ۸۰ دستگاه آمبولانس در استان داریم که اکنون ۵۰ دستگاه آن، عملیاتی است و بقیه به علت نبود قطعه قابل استفاده نیستند.

وی با اشاره به وجود ۵۲ پایگاه اورژانس در استان بوشهر، ادامه داد: با توجه به استانداردها، باید ۷۰ دستگاه آمبولانس قابل استفاده داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر کانکسی بودن ۱۴ پایگاه اورژانس را یکی دیگر از چالش‌های این مرکز دانست و افزود: در حالی که پایگاه‌های کانکسی باید بعد از ۶ ماه صاحب ساختمان شوند، پایگاه‌هایی داریم که بیش از ۱۰ سال است کانکسی مانده‌اند.

دادجو از خیران سلامت خواست به تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز آمبولانس‌ها و ایجاد ساختمان برای پایگاه‌های اورژانس یاری رسانند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های اورژانس استان بوشهر سالانه ۴۰ هزار ماموریت انجام می‌دهند، بیان کرد: ۳۲۰ نیرو در این حوزه فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر شاخص‌های این مرکز را در رسیدگی به بیماران مناسب خواند و افزود: در حالی که میانگین زمان رسیدن بر سر بالین مصدومان حوادث جاده‌ای در کشور، ۱۵ دقیقه و در شهر‌ها هشت دقیقه است این میزان در استان، به ترتیب ۹ دقیقه و ۶ دقیقه است.

دادجو تصریح کرد: در حالی که میانگین فاصله پایگاه‌های اورژانس در کشور ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است در استان بوشهر این شاخص ۲۷ کیلومتر است.

وی همچنین به آغاز به کار بالگرد اورژانس هوایی از هفته پیش در بوشهر اشاره کرد و گفت: اورژانس هوایی از اواخر اسفند ۹۳ کارش را در استان آغاز کرد، اما از بالگرد ارتش استفاده می‌کردیم که شعاع پروازی آن محدود بود، حالا با بهره‌مندی از بالگرد جدید دیگر محدودیتی برای کمک رسانی به هم‌استانی‌ها در هر جا که باشند، نداریم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر درخواستی هم از مردم داشت، این که هر وقت با اورژانس تماس گرفتند به پرسش‌های نیروی اورژانس پاسخ دهند تا براساس آن آمبولانس برایشان فرستاده شود و از سوی دیگر اگر به آن‌ها گفته شد موردشان اورژانسی نیست بپذیرند تا نیرو‌های اورژانس بتوانند به کسانی که به واقع شرایط اضطراری دارند کمک کنند.

انتهای پیام/ک

آمبولانس‌های بوشهر با کمبود قطعات یدکی رو به رو هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.