رئیس کمیسیون انتخابات:

فرهنگ مسدود کردن دفاتر کمیسیون انتخابات توسط معترضین پایان یابد/ مسئولان متقلب انتخاباتی به دادستانی معرفی می شوند

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن تاکید بر پایان یافتن فرهنگ مسدود کردن دفاتر کمیسیون انتخابات توسط معترضین گفت: مسئولان متقلب انتخاباتی به زودی به دادستانی معرفی می شوند.

 

فرهنگ مسدود کردن دفاتر کمیسیون انتخابات توسط معترضین پایان یابد/ مسئولان متقلب انتخاباتی به دادستانی معرفی می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری در کابل، در واکنش به مسدود شدن دفاتر این کمیسیون توسط هوادران ائتلاف بزرگ ملی گفت: حاظریم به نگرانی‌های احزاب سیاسی در هر موردی پاسخ دهیم ولی فرهنگ بسته شدن دفاتر باید پایان یابد.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد که این کار سبب تاخیر در برگزاری انتخابات می شود و باید هرچه سریعتر این دفاتر بازگشایی شوند.

صیاد افزود که به زودی مسئولان متقلب در کمیسیون انتخابات به دادستانی معرفی می شوند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان بیان داشت که تاکنون نزدیک به ۸ میلیون نفر ثبت دیتابیس کمیسیون شده و در هفته آینده ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیز ثبت خواهد شد.

وی از دولت خواست که امنیت انتخابات را به گونه کامل تامین کرده و جلو بسته شدن دفاتر این کمیسیون را بگیرد.

گفتنی است که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان روز گذشته در اعتراض به عملکرد کمیسیون انتخابات، دفاتر این کمیسیون در ولایت‌های بلخ، قندهار و هرات را مسدود کردند.

این ائتلاف از چند ماه پیش خواستار تغییر نظام انتخاباتی و استفاده از فناوری بایومتریک در انتخابات است که تاکنون از سوی دیگر مورد قبول قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار