معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد؛

تصویب شاخصه‌های عدالت جنسیتی در دستگاه‌های اجرایی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شاخصه‌های عدالت جنسیتی در دستگاه‌های اجرایی، به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری، از تدوین و تصویب شاخصه‌های عدالت جنسیتی در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این شاخصه‌ها به زودی جهت اجرا، از سوی دولت ابلاغ می‌شود.

وی افزود: عدالت جنسیتی یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از بانوان و خانواده‎ها، در راستای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه است.

ابتکار اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای این برنامه، مکلف به ارائه برنامه‌ها و آمار‌ خود را در حوزه خدمات، به تفکیک جنسیتی شدند که بر این اساس مشخص شد که در برخی موارد، ورزش دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی حذف شده است و این موضوع در آینده باعث بروز مشکلات جسمی و درمانی برای آنان می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از این مشکلات و طی تابستان امسال، ۷۶ هزار معلم ابتدایی دانش ورزش را فرا گرفتند که یک حرکت بزرگ در بخش ورزش مدارس ابتدایی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به جمعیت حدود ۴ میلیون نفری زنان سرپرست خانوار در کشور اضافه کرد: دولت بر اساس برنامه ششم توسعه و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، از این قشر از زنان حمایت می‌کند.

ابتکار همچنین با بیان اینکه آموزش، ارتقای مهارت و کارآفرینی از مهم‌ترین مؤلفه‌های عدالت است گفت: طرح توان افزایی زنان با رویکرد کسب و کار و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی و تشکل‌های غیر دولتی کارآفرین، از دیگر برنامه‌های دولت در این راستاست.

وی با اشاره به شرایط خاص کنونی تحریم‌ها و فشار اقتصادی و روانی علیه ایران ادامه داد: دولت باید بیش از هر زمانی در جهت ارتقای سطح بهره وری، کارآمدی و نتیجه بخشی برنامه های خود بویژه در حوزه اقتصادی بکوشد.

ابتکار افزود: با وجود همه کاستی‌ها و مشکلات انکارناپذیر موجود، باید فاصله حرف تا عمل را کاهش داد و با تلاش همگانی، زمینه امید و نشاط را در جامعه ایجاد کرد.

وی به برنامه دولت برای تحقق ۳۰ درصدی مدیریت بانوان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، در یک دوره ۴ ساله باید ۳۰ درصد از مدیریت‌های اجرایی به بانوان اختصاص یابد و سن مدیریت نیز ۸ سال کاهش یابد.

گفتنی است: معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی طرح‌ها و برنامه‎های حوزه امور زنان و خانواده، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ف

سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار