دریافت سیگنال‌های مرموز از یک کهکشان دوردست! +تصاویر

در اتفاقی جالب دانشمندان به تازگی سیگنال هایی را از یک کهکشان دوردست که می تواند پیامی از سوی فرازمینی ها باشد، دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فناوری هوش مصنوعی که در حال رصد و جستجوی حیات فرازمینی‌ها در جهان است، دهها انفجار رادیویی ناشناخته را کشف کرده است. این برنامه شنود فضایی به تازگی 72 سیگنال رادیویی جدید _ سیگنال های مرموز فضایی_ را از یک کهکشان که سه میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، دریافت کرده است. دانشمندان فضایی تاکنون سیگنال های مرموزی را که از فضا ارسال شده اند را دریافت کرده اند اما دریافتن اینکه این سیگنال ها از سوی فرازمینی ها و با هدف خاص ارسال شده اند و  یا به علت فعل و انفعالات در فضا ایجاد شده باشد، مشکل است.

دریافت سیگنال های مرموز از یک کهکشان دوردست! + تصاویر
در واقع چالش جدید دانشمندان جمع‌آوری اطلاعات و دریافت این سیگنال ها نیست بلکه تفسیر و شناسایی فرستنده آنهاست، چون ربات ها این کار را بسیار آسان کرده اند. هوش مصنوعی به دلیل سرعت بیشتری که در مقایسه با انسان دارا است، به دانشمندان در شناسایی و دریافت سیگنال ها کمک کرده اند.

این کشف پس از آن انجام شد که در آگوست سال گذشته حدود 400 ترابایت اطلاعات از فضا جمع آوری شد. یک ترابایت سیگنال مساوی با 1000 گیگابایت یا 1 میلیون مگابایت است. برنامه iPlayer تنها توانست 160 مگابایت از فضا جمع آوری کند. دانشمندان منبع این سیگنال های جدید را "FRB121102" نامگذاری کرده اند. FBR انفجارهای رادیویی سریع هستند که از کهکشان های دوردست ارسال می شوند. این در حالی است که FRB121102 تاکنون تنها سیگنال های تکرارشونده‌ای بوده‌اند که ضبط شده اند. منبع FBR تبدیل به یک معما برای دانشمندان شده و هنوز علت ایجاد آنها مشخص نشده است.

دریافت سیگنال های مرموز از یک کهکشان دوردست! + تصاویر

گفتنی است؛ دانشمندان ستاره‌های نوترونی تا پیام‌هایی که توسط موجودات فضایی ایجاد شده اند را  از جمله عوامل ایجادکننده این سیگنال ها دانسته اند.

انتهای پیام/

دریافت سیگنال های جدید از فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
کورش سیفی از اسداباد همدان
۲۲:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید لطفا تصاویر جندش آور و فیلمهای تهوع آور یا مطالبی از این دست رو نذارین تو سایت یا مثلا رفتارهای جندش آور اصلا چه لزومی داره غیر از اینکه حال آدم رو یهم میزنه