آماده سازی بیش از هزار مسجد برای عزاداری ماه محرم در خراسان شمالی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از یک هزار و 200 مسجد در نقاط مختلف استان برای عزاداری ماه محرم آماده سازی شده است.

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ گفت: بیش از یک هزار و 200 مسجد در نقاط مختلف  برای عزاداری ایام محرم در خراسان شمالی فعالیت دارند .

وی با اشاره به اعزام ۴۵۰ روحانی مبلغ به مساجد روستا‌های استان افزود: هرساله روحانیون و مبلغان بسیاری در مناسبت های مختلف از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به خراسان شمالی اعزام می‌شوند که در روستا‌ها برای امر مقدس تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام ایزانلو افزود: هزار و 400 هیئت مذهبی در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: دسته روی هیات مذهبی از شب هفتم محرم با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و امنیتی استان مجاز هستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هزار و 500 مبلغ از حوزه های علمیه قم، مشهد، حوزه علمیه استان ، ائمه جماعات و روحانیون مستقر به مناطق مختلف و روستاهای استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام بابا محمد ایزانلو با بیان این که نشست های آموزشی و توجیهی برای مداحان و مسئولان هیئت های مذهبی برای عزاداری های ایام محرم در استان برگزار شده است ،  افزود: امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورا ، انجام برنامه‌های دینی و تبلیغی را از جمله وظایف روحانیون اعزامی است.

انتهای پیام / ب

 

اعزام ۴۵۰ روحانی مبلغ به مساجد روستا‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.