پارس جنوبی برای گرم کردن خانه مردم در زمستان آماده می‌شود

مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام برنامه تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها در آخر مهر، این مجتمع با آمادگی کامل به استقبال زمستان می‌رود.

پارس جنوبی برای گرم کردن خانه مردم در زمستان آماده می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود بالنده افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی از بیست‌وسوم فرودین آغاز شده و تا سی‌ام مهر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تعمیرات با پالایشگاه نهم آغاز شد و این روند به ترتیب با تعمیرات پالایشگاه‌های سوم، چهارم، هفتم، ششم، هشتم و دهم ادامه پیدا کرده است.

مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: برنامه تعمیرات اساسی در ماه رمضان با توجه به گرمای هوا و شرایط سخت کار در منطقه متوقف شد بنابراین زمان تعمیرات اساسی ۱۵۶ روز خواهد بود.

به گفته بالنده، اکنون تعمیرات فاز‌های ۲ و ۳ (پالایشگاه دوم) در حال انجام است و پس از آن نیز تعمیرات پالایشگاه اول و در پایان پالایشگاه پنجم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در فرآیند تعمیرات انتخاب تجهیزات، براساس آمار و اطلاعات فنی و محاسبات علمی صورت می‌گیرد و با استفاده از نرم‌افزار‌های مختلف، هزینه‌ها بهینه سازی می‌شود.

مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه فرآیند بهبود و کاهش زمان تعمیرات اساسی در سال‌های گذشته به بهترین نحو صورت گرفته است، گفت: امسال تمرکز بر افزایش کیفیت فعالیت‌های تعمیراتی بوده است.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبى، نگهدارى و بهره بردارى از فاز‌های طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد.

از ۲۴ فاز طراحی شده برای توسعه این میدان، ۱۸ فازتا کنون به بهره برداری کامل رسیده است.

مجتمع گاز پارس جنوبى پارس جنوبی ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ک

تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی آخر مهر پایان می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.