سازمان ملل ثبت نام پناهجویان در ترکیه را متوقف می کند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از یک روز دیگر روند ثبت‌نام پناهجویان در ترکیه را متوقف می کند و این مسئولیت به اداره مهاجرت این کشور سپرده خواهد شد.

سازمان ملل ثبت نام پناهجویان در ترکیه را متوقف می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از یک روز دیگر روند ثبت‌نام پناهجویان در ترکیه را متوقف می کند و این مسئولیت به اداره مهاجرت این کشور سپرده خواهد شد.

فعالان حقوق پناهندگان در ترکیه نگرانند که دولت ترکیه با صلاحیتی که به دست آورده، روند اخراج پناهندگان را سرعت ببخشد و رسیدگی جدی به پرونده‌های مهاجران صورت نگیرد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده که از تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ سنبله/ شهریور) به بعد روند ثبت‌نام پناهندگان را در ترکیه پیش نخواهد برد.

این سازمان در ترکیه اعلام کرده که پس از این ثبت‌نام پناهندگان از سوی اداره کل مهاجرت کشور ترکیه صورت خواهد گرفت و این اداره مسئولیت بررسی پرونده‌های حمایت بین‌المللی را نیز برعهده خواهد داشت.

هر چند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است که به فعالیت‌های حمایتی خود از جمله ارائه خدمات مشاوره به پناهندگان ادامه خواهد داد، اما این اقدام تازه، نگرانی‌هایی را برای پناهندگان در ترکیه به ویژه پناهندگان افغانستان به میان آورده است.

ترکیه میزبان چند میلیون پناهنده سوری، صدها هزار افغان و هزارها پناهجوی از دیگر همسایگان این کشور و دیگر کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار