نماینده وزارت تعاون؛

تعاونی ها راه خروج از رکود فعلی

مدیر کل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان گفت:تنها راه عبور از رکود فعلی، مقابله با تحریم و استیلای اجتماعی و اقتصادی؛ توسل جستن به نسخه تعاونی‌ها است.

تعاونی ها راه خروج از رکود فعلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسلم خانی مدیر کل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان گفت: سیزدهمین جشنواره تحلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان گفت: با هم بودن، در کنار هم بودن، همراه بودن و همکاری متقابل داشتن از شرایط یک کسب و کار تعاونی است.

وی با هم حرکت کردن و با هم بودن را در شرایط اقتصادی امروز ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تدریجی تحریم‌ها الزامی دانست و بیان کرد: اگر در کنار هم باشیم احتکار، گران کردن محصولات، خود تحریمی معنی نخواهد داشت.

مدیر کل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه به همه اقشار جامع در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: الگوی شرکت تعاونی‌ها، یک واجب برای کشور است و دیگر یک توصیه نیست. این الگو بیش از سایر الگو‌ها می‌تواند مسیری برای گذر از مشکلات و بحران‌ها خواهد کرد.

وی تبدیل سرمایه‌های کوچک به سرمایه‌های بزرگ را یکی از نکات مثبت تعاونی‌ها دانست و بیان کرد: الگو و نظام تعاون باید نقدینگی را به سمت کسب و کار هدایت کند و تعاونی‌ها بهترین مدل برای تجمیع سرمایه‌ها هستند..

خانی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور وجود دارد اظهار کرد: تنها راه عبور از رکود فعلی، مقابله با تحریم و استیلای اجتماعی و اقتصادی؛ توسل جستن به نسخه تعاونی‌ها است لذا باید به تعاونی‌ها نقش برجسته تری دهیم و بدانیم که تعاونی‌ها اقتصاد را به سمت مردمی شدن سوق می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مردمی فساد به حداقل می‌رسد و با بیان اینکه رابطه کاهش فساد با نشاط و امید؛ یک رابطه معکوس است تصریح کرد: برای عبور از بحران، نیازمند انتخاب یک مدل درست که در گذشته امتحان خود را پس داده باشد، هستیم لذا مدل تعاون بهترین الگو می‌باشد.

مدیر کل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان را یکی از استان‌های پیشتاز و رو به جلو در حوزه الگوسازی تعاونی در کشور دانست و بیان کرد: بیش از ۵ هزار تعاونی فعال در استان کرمان داریم.

وی عنوان کرد: در جشنواره ملی تعاون برتر امسال، تعاون گرایان برتر حوزه دانش بنیان نیز معرفی شدند همچنین تعاونی‌های سبز سفیران استانی تعاون و تعاونی‌هایی که مسیر پیشرفت پیوسته را طی کرده بودند؛ را معرفی کردیم.

خانی خطاب به مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: انتظار داریم در استان کرمان حداقل ۵ شرکت تعاونی تخصصی در حوزه مارکتینگ تشکیل شود، زیرا بازار مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه تعاونی هاست.

وی بر لزوم تشکیل کلنیک تخصصی مشاوره کسب و کار‌های تعاونی در استان تاکید کرد و افزود: برای ایجاد صندوق تامین مالی تعاونی تلاش کنید تا از این طریق از بانک‌های کشور بی نیاز شوید

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت:: یکی از اولویت‌های وزارت، شناسایی پتانسیل‌های روستایی است.

رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت:: در راستای اشتغال جوانان آن روستا که مهارت‌های خاصی دارند، گام‌هایی برداشته می‌شود و در ۶ ماهه اول امسال و ۶ ماهه دوم سال گذشته؛ بیش از ۱۲۰ روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

اسماعیلی در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمان گفت: در سال‌جاری یک هزار تعاونی در این رقابت شرکت کردند که در بررسی‌های اولیه ۱۵ تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر استان انتخاب شدند.

وی از انتخاب دو تعاونی استان نیز در سطح ملی به عنوان تعاونی‌های برتر خبر داد و بیان کرد: شناسایی تعاونی‌های فعال در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات و تقدیر از این تعاونی‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان معرفی و شناسایی مشکلات تعاونی‌ها به جوامع تحصیل کرده جویای کار را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و بیان کرد: با این اقدام به جوانان نشان می‌دهیم که مسیر توسعه و اشتغال بسته نیست.

وی فعالیت‌های تشکیل تعاونی‌ها را در ۵ محور عنوان و تصریح کرد: این محور‌ها شامل تعاونی‌های مشارکت در نظر، عمل و مسئولیت؛ تعاونی‌های پایبندی به فضایل اخلاقی، رعایت عدالت اجتماعی؛ تعاونی‌های همیاری، همکاری و عدالت؛ تعاونی‌های پیشرفت توسعه اقتصادی اعضاء، توسعه اقتصادی منطقه و تعانی‌های وابستگی منافع، ایجاد ارزش می‌باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان این مطلب که تعاون از کنار هم قرار گرفتن چند نفر تشکیل می‌شود، اظهار کرد: یکی از اولئیت‌های وزارت، شناسایی پتانسیل‌های روستایی است که در راستای اشتغال جوانان آن روستا که مهارت‌های خاصی دارند، گام‌هایی برداشته می‌شود و در ۶ ماهه اول امسال و ۶ ماهه دوم سال گذشته بیش از ۱۲۰ روستا تعاون با هدف رفع نیاز منطقه یا استان تشکیل شده است.

اسماعیلی فعالیت تعاونی دهیاری‌ها را موفق دانست و بیان کرد: از تعاون گران درخواست داریم که تولیدات و خدماتی ارایه دهند که حداقل قابل رقابت در سطح استان داشته باشند و همچنین با به ترویج روحیه کار و تعاون از منابع استانی برای توسعه استان استفاده کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با ابراز تاسف از پایین بودن ریسک پذیری در استان کرمان ادامه داد: بایستی کیفیت تولیدات خود را بالا ببریم و قیمت تمام شده‌ای داشته باشیم که بتواند در بازار‌های خارج از استان نیز رقابت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز با اشاره به اینکه بازاریان یکی از ارکان انقلاب بوده اند، افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، اقداماتی هدف دار صورت می‌گیرد که به ناحق بازار و بازاریان را بدنام می‌کند در حالی که بازاریان اینگونه نبوده اند

احمد علیرمضانی در در نشست با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان گفت: تجار و بازاریان همیشه یک جبهه حق بوده اند و به دلیل اینکه به هیچ نهاد یا سازمانی و گروهی وابسته نبوده اند، همواره بر مواضع خود ایستاده اند.

علیرمضانی با اشاره به اینکه بازاریان یکی از ارکان انقلاب بوده اند، افزود: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، اقداماتی هدف دار صورت می‌گیرد که به ناحق بازار و بازاریان را بدنام می‌کند در حالی که بازاریان اینگونه نبوده اند.

وی بیان کرد: صدا و سیما نباید به مردم دروغ بگوید و باید امیدآفرینی منطبق با واقعیت‌ها صورت گیرد تا ضمن افزایش اعتماد مردم، مخاطبان صدا و سیما کاهش نیابند.

انتهای پیام/ح

تعاونی ها نسخه خروج از رکود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار