گروه صنعتی ایران خودرو پس از عرضه خودرو‌های ملی سمند، سورن و رانا، اقدام به تولیـد خودرو دنا کرده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دنا پروژه‌ای نچندان تازه از لحاظ شروع پروژه، اما نامی جدید در زمینه ورود به بازار محصولات داخلی از شرکت خودرو سازی ایران خودرو است؛ در آذر ماه سال ۱۳۸۸ پروژه دنا با نام NX۷ معرفی شد.

دنا چهارمین خودروی ملی بعد از سمند، تیبا و رانا و سومین محصول ملی شرکت ایران خودرو است که هدف از معرفی آن جایگزین خودرو‌های پژو ۴۰۵ و سمند بوده است .

خودرو دنا را بشناسید

دنا در واقع همان سمند است، اما به صورت بهینه شده، از لحاظ ابعاد داخلی و خارجی دقیقاً مطابق با خودرو سمند است. دنا حاصل حدود ۹ ماه فعالیت مهندسان ایران خودرو از فروردین ۱۳۸۹ است. یکی از اصولی که ایران خودرویی‌ها بر آن پافشاری دارند، جدید بودن این محصول است. طراحان دنا در طراحی این خودرو سعی کرده اند که با استفاده از فاکتور‌های جدید، جذابیت و متفاوت بودن را در دنا ایجاد کنند و بتواند جایگزین مناسبی برای بازار‌های خارجی سمند در خاورمیانه، آمریکای جنوبی، چین و آفریقا باشد.

طراحی و ظاهر:

اگرچه ظاهر دنا خودرویی خانوادگی و دلنشین است، اما شما با دیدن هر سمت این خودرو تداعی گر یک خودرو خاص است که در هم تلفیق شده اند. طراحان خودرو دنا تاکید ویژه‌ای بر روی یونیک و خاص بودن طراحی آن دارند، اما حتی یک فرد عادی هم با بررسی شواهد موجود روی این خودرو می‌تواند به فیس لیفت بودنش پی ببرد. 

خودرو دنا را بشناسید

تغییرات طراحی بدنه و گا‌ها درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلت فرم با تغییرات در امکانات فنی، امنیتی و تزئینی برای بهبود از نظر ظاهر و کیفیت برای به روز رسانی خودرو مورد نظر که بتواند علاوه بر حفظ بازار خود با رقبایی جدید هم بتواند رقابت کند که با توجه به کم و یا زیاد بودن این تغییرات صورت گرفته فیس لیفت به دو نوع ماژور و مینور تقسیم می‌شود.

طراحی جلو و پشت دنا هماهنگی خاصی ندارند و هر کدام ساز خود را می‌زند. در نمای جانبی نیز تنها در بخش گلگیر‌ها و دستگیره درب‌ها کمی دجار تغییر شده که ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد و فکر کنید درب‌ها متفاوت از سمند طراحی شده اند. دنا از نظر بسیاری از طراحان خودرو صرفا یک محصول تغییر چهره یافته نسبت به خانواده سمند است. خودرویی که خوب تغییر یافته و به روز شده، اما همچنان برخی مشکلات اسکلت بندی سمند همچون ستون جلو (A) و برخی مشکلات دیگر فنی را به یدک می‌کشد. مدیر طراحی ایران خودرو در این زمینه میگوید، چون دنا بر روی پلت فرم سمند ساخته شده حداکثر تلاش خود را کرده اند، اما این پلتفرم قابلیت انعطاف بیشتری به آن‌ها نداده است.

استفاده از LED در چراغ‌های جلو و عقب چهره جدید تری به این محصول می‌بخشد. راهنما‌ها در چراغ جلو به سمت جلو پنجره قرار گرفته اند و آینه‌ها نیز مجهز به راهنما هستند.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: نبض بازار ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار