یک هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در همدان ساماندهی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از ساماندهی یک‌ هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در استان خبر داد.

یک هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس در همدان ساماندهی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان از اجرای تمهیدات ویژه شهرداری در طرح «استقبال از مهر» به مناسبت بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت:تأکیدات شهردار در خصوص بازگشایی مدارس، آغاز سال تحصیلی جدید و طرح «استقبال از مهر» به عنوان موضوعات بسیار مهم در این فصل، تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد استقبال از مهر شهرداری بر موضوع آمادگی شهرداری همدان به منظور استقبال از مهر و تقارن آن با ایام عزاداری محرم و هفته دفاع مقدس تأکید شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه این جلسه به منظور برنامه‌ریزی و آماده‌سازی شهر برای آغاز ماه مهرماه و هماهنگی به منظور خدمات‌دهی مطلوب‌ تر به دانش آموزان در زمینه‌های حوزه مدیریت شهری برگزار شد، افزود: تلاش می‌کنیم با انجام اقدامات لازم بتوانیم رضایتمندی شهروندان و دانش‌آموزان را در آستانه بازگشایی مدارس فراهم کنیم.

علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه آغاز این طرح از نیمه دوم شهریورماه و پایان آن هفته اول مهرماه است، تصریح کرد: در این طرح سازمان‌ها و مدیریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و مناطق چهارگانه شهرداری مشارکت و همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در جلسه برنامه‌های ستاد استقبال از مهرماه که بیش از 50 شرح وظیفه است، تشریح شد، ادامه داد: مدیران نقطه نظرات خود را در مورد هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های استقبال از مهر اعلام کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: در این راستا امور شهرهای مناطق چهارگانه پاکسازی و تنظیف، شستشو و آب‌پاشی معابر اصلی و گذرهای منتهی به مدارس، پاکسازی و امحاء پوسترهای تبلیغاتی و دیوارنویسی‌های حاشیه معابر اصلی و فرعی،  جمع‌آوری نخاله و مصالح ساختمانی در معابر، شست‌وشوی مخازن زباله، تسطیح زمین‌های بایر و پاکسازی علف‌های هرز پیاده‌روهای اطراف مدارس، لکه‌گیری آسفالت معابر و ترمیم پیاده‌روها در محدوده مدارس و ترمیم مسیرهای حفاری در این ایام را انجام خواهند داد.

علی ضمیر یادآور شد: به مناسبت برگزاری مراسم جشن شکوفه‌ها و نواختن زنگ مهر در مدارس منتخب، اهدای گل در بین دانش‌آموزان مدارس منتخب نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحاء دیوارنویسی جداره‌های مدارس، نظافت و پاکسازی پارک‌ها و رفیوژها و رنگ‌آمیزی دیواری مدارس از جمله اقدامات سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به مناسبت بازگشایی مدارس است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های ستاد استقبال از مهر، افزود: در حوزه معاونت زیربنایی و حمل و نقل شهری، نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، نصب بنر و پرچم‌های تبریک، اجرای کف نوشته‌ها و نصب و ترمیم تابلوهای احتیاط عبور دانش‌آموزان و عبور عابرپیاده در مناطق پرتردد و پرخطر از دیگر برنامه‌هاست.

علی ضمیراظهار داشت: رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط‌کشی عابر پیاده مدارس، شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ‌های چشمک‌زن، نظارت کامل بر شرکت‌های ساماندهی سرویس مدارس و تاکسی‌ها و ساماندهی یک‌هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس و آموزش به آنها به منظور پوشش 6 هزار دانش‌آموز، همچنین ارائه خدمات واتوبوس‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان در روز اول مهر ماه رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

ساماندهی یک‌هزار و 500 دستگاه خودروی سرویس مدارس همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.