مدیر کل بهزیستی استان یزد:

۹۰ درصد از کودکان کار استان یزد را اتباع تشکیل می دهند

مدیر کل بهزیستی استان یزدگفت: تاکنون ۵۲ کودک کار از سطح شهر جمع آوری شده اند که ۹۰ درصد آنها را کودکان اتباع تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ جلیل عفتی مدیر کل بهزیستی استان یزد در جلسه ساماندهی کودکان کار و متکدیان با اشاره به طرح بهزیستی برای ساماندهی کودکان خیابانی گفت: مجریان این طرح شهرداری و دادگستری است و کودکانی که از سوی شهرداری جمع آوری می شوند به مراکز خصوصی بهزیستی ارجاع داده  و در این مراکز اقدامات لازم برای ساماندهی و برگشت آن‌ها به زندگی صورت می گیرد.

عفتی با اشاره به اینکه هدف از این طرح که از سال۹۶ تاکنون در حال اجرا است را کاهش تعداد کودکان کار و جلوگیری از برگشت آن‌ها به خیابان و دستفروشی و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها دانست.

وی افزود: کودکان عقب مانده ذهنی و معتاد و مجرم طبق قانون اجرایی این طرح نمی توانند از این طرح استفاده کنند.

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد از اسفند ۹۶ تاکنون ۵۲ کودک از سطح شهر جمع آوری شده اند که ۹۰ درصد از آن کودکان کار  اتباع تشکیل می دهند و تنها ۱۰ درصد کودک ایرانی است که این تعداد نیز تعداد کمی یزدی هستند.

عفتی با در ادامه با اشاره به اینکه کمک کردن به متکدیان در سطح شهر بزرگترین اشتباه شهروندان است از سازمان صدا و سیما خواست تا با تهیه کلیپ‌ها و تیزر‌های لازم در جهت آگاه سازی شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

جمع آوری ۵۲ کودک کار از سطح شهر

برچسب ها: بهزیستی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار