کاهش تعداد حملات و افزایش قربانیان در ماه گذشته میلادی در افغانستان

حملات تروریستی ماه گذشته میلادی در افغانستان، اگرچه از لحاظ تعداد با کاهش 32 درصدی مواجه بوده، اما تلفات بیشتری نسبت به ماه های قبل بر جای گذاشته است.

کاهش تعداد حملات و افزایش قربانیان در ماه گذشته میلادی در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حملات تروریستی ماه گذشته میلادی در افغانستان، اگرچه از لحاظ تعداد با کاهش 32 درصدی مواجه بوده، اما تلفات بیشتری نسبت به ماه های قبل بر جای گذاشته است.

طی ماه گذشته میلادی (آگوست) ۱۶۳ حمله در مناطق مختلف افغانستان صورت گرفته اما در برج جولای سال جاری ۲۳۹ حمله رخ داده است.

این حملات در ماه آگوست سال جاری میلادی نسبت به ماه جولای همین سال، کاهش ۳۲ درصدی داشته است اما نسبت به حملات ماه های قبل خونین تر بوده و تلفات و جراحات آن بالغ بر ۲۸۰۰ تن می شود.

بر اساس آمار به دست آمده، در ماه جولای امسال به طور متوسط در هر حمله ۱۲ نفر کشته و زخمی شده اند اما در ماه گذشته میلادی در هر حمله ۱۷ تن کشته و زخمی شده بودند.

آمارهای مربوطه نشان می دهد که طی ماه گذشته میلادی، از مجموع ۳۴ولایت افغانستان، در ۳۰ ولایت ۱۷۵۴ کشته و ۱۰۲۸ تن دیگرمجروح شده اند.

همچنین گزارشات حاکی از آن است که در این تلفات، از هر ۲۸ نفر، 19 تن در درگیری های رویارو، 3 تن در حملات انتحاری و 2 تن در حملات هوایی، قتل های هدفی و انفجارات کشته و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار