فعالیت ۴۹ چاپخانه در جنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:افزایش اقلام مورد نیاز صنعت چاپ یکی از مشکلات صنفی چاپخانه های جنوب کرمان است.

فعالیت ۴۹ چاپخانه در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن گرامیداشت روز صنعت چاپ گفت:باتوجه اهمیت صنعت چاپ در جامعه توجه و نگاه ویژه ای به این مهم داریم .

وی از نزدیک مکان ، تجهیزات و دستگاه های مرتبط به چاپخانه های مهدوی گراف ، قدس ، هلیل و پاپیروس ( چاپ سیلک ) را بازدید کرد و در این بازدید به بررسی مشکلات و محدودیت های پیش روی این حرفه پرداخت شد.

اسحاقی تصریح کرد:در منطقه جنوب کرمان تعداد ۴۹ چاپخانه مشغول به فعالیت هستند.

در این بازدید مدیران فنی چاپخانه ها به بیان مشکلات صنفی خود پرداختند و برخی از این مشکلات از قبیل : نداشتن نرخنامه ثابت و بازرسی های منظم از طریق صنف، تداخل صنفی به گونه ای که بسیاری از عکاسی ها ، خدمات تایپ و تکثیر، کافی نت ها و... بدون داشتن مجوز مربوطه خدمات چاپی ارائه می دهند ، ممانعت از ورود کاغذ های خارجی با کیفیت بالا که مشابه ایرانی ندارند از طریق باربری های سراسر کشور ، افزایش اقلام مورد نیاز این صنعت، در دسترس نبودن مواد اولیه مربوطه در شهرستان ، هزینه بالای راه اندازی اتاق لیتوگرافی و نصب دستگاه افست و موارد دیگر بخشی از مشکلات و محدودیت های پیش روی این حرفه هستند و در همین راستا از طرف مدیرکل ارشاد جنوب کرمان قول مساعدت و همیاری داده شد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همچنین به ظرفیت کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: چاپخانه های جنوب باید به سمتی حرکت کنند که بسته بندی محصولات منطقه در جنوب کرمان توسط فعالان عرصه چاپ منطقه صورت پذیرد و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

به مناسبت گرامیداشت روز صنعت چاپ مدیر کل ارشاد اسلامی جنوب کرمان به همراه جمعی از مسئولان این اداره کل از چاپخانه های شهرستان جیرفت بازدید کردند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار