افزایش خدمات توانبخشی در کرمانشاه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش خدمات توانبخشی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش خدمات توانبخشی درکرمانشاه در پی زلزله آبان ماه سال گذشته گفت: ساخت یک مرکز جامع توانبخشی در ثلاث باباجانی استان کرمانشاه در حال انجام است.

بندپی افزود: در زلزله کرمانشاه منزل مسکونی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی تخریب شد که تاکنون ۴۰۰ واحد را تحویل داده ایم و مابقی تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی همچنین از احداث ۱۰ مهدکودک در استان کرمانشاه خبر داد.

بندپی با اشاره به اینکه راهبرد سوم کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌هاست گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول متولد می‌شدند که این آمار با غربالگری ژنتیک می‌تواند کاهش یابد.

به گفته وی سال قبل از همین طریق ۱۴۸۰ سقط قانونی انجام شد و از تولد این تعداد کودک معلول جلوگیری کردیم.

بندپی از رونمایی از گایدلاین و راهنمای آزمایشات تشخیص طبی ژنتیک ازدواج در کشور خبر داد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحویل و واگذاری ۱۵۷۳ منزل مسکونی به مددجویان بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: ۵۸۰ مورد آن برای خانوار دو معلول به بالاست و ۹۹۰ منزل هم مربوط به زنان سرپرست خانواده و خانوار دارای یک معلول است.

وی افزود: برای اولین بار در بودجه امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در بهزیستی تصویب شده که تا امروز در هفت استان پشت نوبتی‌های آن به صفر رسیده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از سال ۹۶ وزارتخانه تولیت ایجاد اشتغال را پذیرفته اعلام کرد: طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز دنبال می‌شود که کارآموزی در محیط کار و احیای شاگرد استادی از برنامه‌های اشتغال است و این مسیر باز است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۱۶۰ اورژانس اجتماعی راه اندازی کردیم که می‌تواند در کاهش آسیب‌ها موثر باشد.

وی گفت: پایدارسازی صندوق‌های بازنشستگی و خروج از بنگاه‌های غیر سودده را در دست داریم و تلاش می‌کنیم شرایط برای بهره‌مندی جامعه هدف و ارتقای خدمات در ابعاد مختلف بیشتر فراهم شود.

بندپی از ساخت ۵۸۰ منزل مسکونی برای خانوار دو معلول به بالا خبر داد و گفت: ۹۹۰ منزل هم مربوط به زنان سرپرست خانواده و خانوار دارای یک معلول است.

انتهای پیام/د

۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در بهزیستی تصویب شده است

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.