دموکرات‌ها خواهان بررسی نقش ترامپ در طرح جابجایی دفتر مرکزی اف‌بی‌آی

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا خواستار بررسی فوری نقش رئیس‌جمهور این کشور در طرح جنجال‌برانگیز جابجایی دفتر مرکزی اف‌بی‌آی هستند.

دموکرات‌ها خواهان بررسی نقش ترامپ در طرح جابجایی دفتر مرکزی اف‌بی‌آیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن کاردین، سناتور دموکرات ایالت مریلند با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد: گزارش منتشره از سوی بازرس عمومی حاکی از آن است که چگونه مقامات اداره خدمات عمومی و مقامات اف بی آی با پنهان کردن بیش از نیم میلیارد دلار از هزینه‌های مربوط به تخریب و بازسازی ساختمان دفتر مرکزی اف بی آی، کنگره را فریب داده‌اند و توانستند هزینه‌های آن پروژه را بسیار کمتر از حد معمول آن نشان دهند.

کریس وان هولن، نماینده دموکرات ایالت مریلند در مجلس نمایندگان آمریکا و شلدون وایت هاوس، نماینده ایالت رود آیلند در سنا در انتشار این بیانیه سناتور کاردین را همراهی کردند.

بازرس عمومی اداره خدمات عمومی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مستقیما در دو نشست مربوط به برنامه جنجالی جابجایی دفاتر مرکزی اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، از مرکز شهر واشنگتن دی سی به یکی از مناطق حومه شهر دست داشته است.

دون بایر، نماینده حوزه انتخابی ویرجینیا در کنگره روز گذشته اعلام کرد کنگره باید بلافاصله تحقیقاتی را درباره نقش دونالد ترامپ در تصمیم مربوط به لغو جابجایی برنامه‌ریزی شده دفتر مرکزی اف بی آی صورت دهد. بایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به یافته‌های موجود در گزارش بازرس عمومی کنگره باید فورا تحقیقات کاملی را درباره ماهیت اتفاقات مربوط به پروژه دفتر مرکزی اف بی آی و آنچه  از سوی رئیس جمهور اعمال شده، صورت دهد.

برنامه جابجایی دفتر مرکزی اف بی آی نزدیک به 14 سال در این کشور مطرح بوده، اما در تابستان سال 2017 دولت ترامپ به طور ناگهانی این برنامه را تغییر داده و تصمیم به تخریب دفتر مرکزی کنونی پلیس فدرال و ساختن یک ساختمان جدید در همان مکان گرفت. طرح جدید به طور ویژه به دنبال ایجاد ساختار جدید در ساختمان دفتر مرکزی اف بی آی بوده، که در مجاورت هتل بین المللی ترامپ و در فاصله کوتاهی تا کاخ سفید قرار می‌گیرد. بر اساس گزارش بازرس عمومی، اداره خدمات عمومی که مسئول مدیریت اموال فدرال است، میزان طرح دفتر مرکزی اف بی آی را 516 میلیون دلار برآورد کرده است.

همچنین در گزارش بازرس عمومی نتیجه‌گیری شد مسئول اداره خدمات عمومی با افشای نکردن حقایق درباره نقش داشتن ترامپ در این طرح، کنگره را فریب داده است. این در حالی است که او با ترامپ درباره طرح دفتر مرکزی اف بی آی دیدار داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار