برنامه‌های معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان/ ستاری: دانشگاه‌ها نباید بودجه خود را از دولت دریافت کنند

ستاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان سبب درآمدزایی‌ می‌شوند و دانشگاه‌ها نباید به دنبال بودجه دولتی باشند.

برنامه معاونت علمی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان / دانشگاه‌ها نباید بودجه خود را از دولت دریافت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه دانش بنیان دانشگاه شریف‌ و در جمع خبرنگاران با اشاره به زیرساخت‌های مناسب برای شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها گفت: محوطه‌هایی که در آنها پارک‌های علم و فناوری ایجاد می‌شوند سبب رونق‌ شرکت‌های دانش بنیان خواهند شد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه باید از ابتکار جوانان استفاده کرد، گفت: سرمایه‌گذاری مفهومی‌ و رشد اقتصادی از دل کارآفرینان بخش خصوصی‌ بیرون می‌آید و مدیران دولتی نوآوری نخواهند داشت.

فعالیت بخش خصوصی در پارک‌های علم و فناوری

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: بخش خصوصی در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف‌ وارد عمل شده است و همین موضوع سبب درآمدزایی‌ برای دانشگاه می‌شود.

ستاری‌ با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید پول خود را از دولت دریافت‌ کنند، گفت: درآمدی‌ که شرکت‌های دانش بنیان دارند و همچنین محیط کسب و کار مناسب سبب می‌شود تا آنها بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور درباره حمایت از شرکت‌های خلاق‌ بیان کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانستند تسهیلاتی‌ را دریافت کنند که با توجه به برنامه جدید معاونت برای آنان محیطی‌ ایجاد شده است تا به کمک آن بتوانند آنها هم تسهیلات مختلف را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار