نشست صلح مسکو با حضور افغانستان، با تاخیر برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور افغانستان توافق کرد تا نشست صلح مسکو را به تعویق انداخته و با میزبانی مشترک با افغانستان برگزار نمایند.

نشست صلح مسکو با حضور افغانستان، با تاخیر برگزار می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان توافق کرد تا نشست صلح مسکو درباره افغانستان را به تعویق بیندازند و با حضور و میزبانی مشترک با افغانستان برگزار نمایند.

نشست مسکو قرار بود یک هفته دیگر در 13 سنبله/ شهریور برگزار شود اما آمریکا و افغانستان اعلام کردند که در این نشست شرکت نمی کنند، در مقابل، طالبان ابراز آمادگی کرده است تا در نشست صلح مسکو حضور پیدا کند.

وزیر خارجه روسیه و رئیس جمهور افغانستان توافق کردند که نشست مسکو درباره صلح افغانستان را به خاطر آمادگی های بیشتر دو کشور و مدیریت درست به تعویق بیندازند تا این نشست به میزبانی مشترک افغانستان و روسیه برگزار شود.

پس از آنکه دو طرف بر تعویق این نشست توافق کردند، قرار شد تا کابل و مسکو درباره زمان و چگونگی این نشست، کار مشترک خود را آغاز کنند.

از سوی دیگر، پیش از این تماس تلفنی، اشرف غنی با هیات سیاسی اوزبکستان به رهبری عبدالعزیز کاملوف، وزیر خارجه این کشور نیز دیدار و گفتگو داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار