دهقان در سوال از رئیس‌جمهور:

چرا دولت با این همه ژنرال و کارشناس نتوانست اقتصاد را مدیریت کند؟

نماینده مردم طرقبه و چناران گفت: چرا دولت با این همه ژنرال و کارشناس نتوانست اقتصاد را مدیریت کند؟

اگر کسی رانتی نخورده، چرا در برابر خواست قانونی مردم مقاومت می‌شودبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 6 شهریور ماه) در جریان بررسی سوال از حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور خطاب به وی گفت: شما بارها در سخنان خود تأکید کردید که امور کشور باید با کارشناسی و خرد جمعی پیش برود، بنده به عنوان نماینده سوال کنندگان و مردم که بار تورم کمرشان را خم کرده می‌پرسم که کدام کارشناس تجویز کرده بود در این چند سال ده‌ها میلیارد دلار ارز کشور را برای واردات کالاهای لوکس و غیرضروری اختصاص دهید؟

وی تصریح کرد: زمانی جهانگیری ارز 4200 تومانی را اعلام کرد عده‌ای کارشناس اشتباه بودن این تصمیم را اعلام کردند و مجلس طرح دو فوریتی برای جلوگیری از این مسائل آماده کرد اما سه ماه و نیم طول کشید تا این راه را متوجه شوید و فشارهایی به کشور وارد شد.

دهقان تأکید کرد:‌ نمایندگان مجلس از شما خواستند فهرست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را بگویید تا آنها ارز را به قیمت 10 هزار تومان در بازار نفروشند، شما هم بعد از آن بر این موضوع تأکید کردید، اما غیر از شما چه کسی می‌توانست چنین اقدامی انجام دهد؟

نماینده مردم طرقبه و چناران ادامه داد: دولتمردان شما از چه می‌ترسند که اسامی را منتشر نکردند اگر رانت و فسادی نبوده چرا اسامی را افشا نمی‌کنند؟

وی بیان کرد: ‌وقتی مردم در زیر فشار تورم و گرانی بودند صدها میلیون دلار ارز را برای رفتن به کشورهای خارجی مردم اختصاص داد و مدیریت کشور را به تمسخر بگیرند، آیا سخت بود بعد از چهار ماه تا بعد از اعتراضات جلوی ارز مسافرتی را گرفتید؟

دهقان افزود: طوری برنامه ریزی شد که ارز ناشی از صادرات در داخل به فروش نرود، همه صرافی‌ها را با یک چوب زده و بستند لذا زمانی که تقاضا زیاد شد و جلوی عرضه هم زیاد شد کاملا مشخص است که ارز از 3500 تومان به 10 هزار تومان می‌رسد.

نماینده مردم طرقبه و چناران ادامه داد: ارز ناشی از صادرات کالا توسط شرکت‌های خصولتی باید هر سه ماه حدود 10 میلیارد دلار عرضه شود که متأسفانه طی این چند ماه تنها 2 میلیارد دلار عرضه شد که اینها زیر نظر 5 وزارتخانه شما هستند که مشخص نیست یا احتکار کردند یا سرانجام دیگری داشته است.

وی خطاب به روحانی گفت: اگر شما طلا نداشتید چرا دولت بازار را تحریک کرده و مردم را به صف کشید و 61 تن طلا را به نصف قیمت به عده معدودی فروخت؟ مگر شما ارزیابی از ذخیره طلای خود نداشتید یک آدم بازاری با 5 کلاس سواد حساب مدیریت و انبار خود را دارد.

دهقان بیان کرد: چرا دولت با این همه ژنرال و کارشناس نتوانست این شرایط را مدیریت کند و به قیمت خالی کردن جیب مردم ده‌ها هزار میلیارد تومان پول را به کیسه عده‌ای مفت خوار و ثروتمند وارد کرد.

نماینده مردم طرقبه و چناران خاطرنشان کرد:‌ بر اساس ماده 598 قانون مجازات اسلامی هر کسی که منجر به تضییع حقوق مردم شود باید مجازات شود لذا بگویید چه کسانی این کار را کرده‌اند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار