افتتاح طرح تامین آب شرب به روستا‌های آستانه اشرفیه با حضور وزیر نیرو

طرح تامین آب شرب به ۱۲ روستای آستانه اشرفیه امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

افتتاح طرح تامین آب شرب به روستا‌های آستانه اشرفیه با حضور وزیر نیروبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور اردکانیان وزیر نیرو طرح تامین آب شرب ۱۲ روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه با بهره مندی از ظرفیت‌های مالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح این طرح با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده اند، گفت: هم اینک ۷۲ درصد از جمعیت روستایی کشور از این نعمت مهم برخوردارند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۸۱ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت ۵۰۰ هزار نفر در ۷۹۶ روستای کشور در ۲۱ استان از آب آشامیدنی مناسب و با کیفیت برخوردار شدند افزود: اعتباری افزون برهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در هفته دولت هزینه شده است.

وزیر نیرو با قدردانی از زحمات کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه، از پیگیری‌های نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات حوزه آب و برق این استان نیز قدردانی کرد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: استان گیلان جزء استان‌های پر بارش کشور است، اما از لحاظ دسترسی و توزیع آب شرب با مشکل مواجه است.

وی افزود: آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نوید دهنده این امر مهم در دیگر نقاط کشور است.

همچنین محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این مراسم گفت: آبرسانی به این ۱۲ روستا در قالب قرارداد BOT و با سرمایه گذاری ۷۴ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه امروز با بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۹۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدندافزود: حجم عملیاتی این طرح را شامل لوله گذاری بطول ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: منبع تامین آب شرب این ۱۲ روستا ۳ حلقه چاه فلمن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با آبرسانی به این روستاها.۵۹.۹ درصد به شاخص بهره مندی شهرستان آستانه اشرفیه از آب شرب افزوده شد.

محبعلی رنج ور، همچنین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت ۳۳ طرح آبرسانی روستایی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری می‌رسد تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر در ۷۱ روستای استان از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستا‌های آستانه اشرفیه با حضور وزیر نیرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.