شفر: با اعتماد به نفس کامل مقابل السد قرار می‌گیریم/برای پیروزی باید جنگید

سرمربی تیم فوتبال استقلال ایران گفت: برای پیروزی مقابل السدقطر در لیگ قهرمانان آسیا باید بجنگیم و تلاش صددرصدی کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وینفردشفر سرمربی تیم فوتبال استقلال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با تیم فوتبال السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ قهرمانان یک اتفاق بسیار بزرگ است و یک مسابقه فوتبالی محسوب می‌شود. همه اعضای کادرفنی و بازیکنان ما با احساس خوب و مثبتی برای این بازی به میدان می‌روند. فکر می‌کنم شاید بودند نفراتی که در گذشته انتظار نداشتند ما یک روز اینجا بنشینیم و برای نیمه نهایی مسابقات صحبت کنیم و انجام این کار هم به دلیل کار تیمی و روحیه تیمی استقلال بود.

شفر :

شفر ادامه داد: السد تیمی نیست که مقابل پرسپولیس بازی کرد.۲ بازیکن خوب جذب کردند. گابی از اتلتیکو مادرید و یک بازیکن کره‌ای به ترکیب این تیم اضافه شده است. به طور حتم اگر به این مرحله رسیدیم فقط به خاطر کار تیمی نبوده بلکه به دلیل ذهنیت مثبت ما بوده که به اینجا رسیده ایم. یکی از دلایل اصلی حضور ما در اینجا به خاطر هواداران و حامیان استقلال هست که در ورزشگاه حضور دارند.

شفر بیان کرد: برای بازی پیش رو کامل آماده هستیم، اما می‌دانید که هنوز به آمادگی صددرصدی نرسیدیم چرا که ۵ بازیکن از جمع ما رفتند و ۵ بازیکن جدید به تیم ما اضافه شدند. طبیعی است که ما هر روز با تیم کار و تمرین می‌کنیم، اما نکته بسیار مهم این است که دوست دارم فردا ورزشگاه از حضور هواداران پر شود و بسیار مهم است که هواداران ما را حمایت کنند. بسیار مهم است که هواداران ما را همانند دیدار با الریان، العین و ذوب آهن حمایت کنند. می‌توانیم نتیجه خوبی را که برای بازی دوم لازم داریم کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال بیان کرد: دقیقه به دقیقه تمامی اعضای کادرفنی و بازیکنان برای بازی فردا خوشحال هستند و آن‌ها مدام اعلام می‌کنند که فردا روز بازی و روز آن‌ها است. ما در بازی فردا به کسب نتیجه خوب نیاز داریم تا برای بازی برگشت نتیجه خوبی باشد، اما برای بازی برگشت برابر السد تاریخ بازی‌ها ما به مشکل می‌خورد که این موضوع امکان پذیر نیست. از طرفی السد یک هفته در لیگ خود به دلیل بازی مقابل استقلال بازی نداشت.

شفر توضیح داد: امروز آخرین تمرین ما قبل از مسابقه است و همه اعضای کادرفنی و بازیکنان برای بازی فردا تمرکز کردند، اما نکته بسیار مهم این است که ورزشگاه فردا پر از هوادار شود. از هواداران می خواهم فردا بدون ترقه و لیزر به ورزشگاه بیایند و تنها از تیم خود حمایت کنند. برای کسب نتیجه خوب در مسابقه فردا همه باید با هم باشیم و بجنگیم تا به پیروزی برسیم. اعتماد به نفس خوبی دارم و مطمئن هستم که تیم ما می‌داند برای فردا باید چه کار کند و اگر همه با صددرصد تلاش کنند می‌توانیم بازی را ببریم.

شفر :

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: زمانی که با سیستم خود بازی کنیم به طور حتم با ۲ مهاجم به میدان می‌رویم. با یک مهاجم بازی نمی‌کنیم. ۲ یا ۳ مهاجم در زمین داریم. زمانی که ما توپ داریم هر ۲ بازیکن کناری ما به عنوان مهاجم وارد محوطه جریمه می‌شوند. شانس‌های زیادی در بازی برابر پارس جنوبی و فولاد داشتیم. فکر می‌کنم چیزی که بیشتر نیاز داریم این است که محکم‌تر برای زدن ضربه آخر و به گل رسیدن تلاش کنیم و به نوعی باید بگوییم این موقعیت باید به گل تبدیل شود. همچنین هافبک‌های تهاجمی ما باید برای گل زدن اضافه شوند. زمانی که در بازی با فولاد بیشتر تیم حریف برای دفاع جمع می‌شوند ما باید پاس کاری‌های خود را بیشتر کنیم.

او در مورد حضور علی کریمی و تعویض او در بازی فولاد گفت: دفعه قبل به شما دلیل تعویض علی کریمی را اعلام کردم و گفتم حضور او در بازی با السد بسیار مهم‌تر بود. به حضور این بازیکن نیاز داریم و امیدوارم کریمی همیشه از شرایط آرمانی برخوردار باشد.

شفر درباره قیمت بلیت‌های دیدار تیم‌های استقلال و السد بیان کرد:قیمت بلیت‌ها را نمی‌دانم که چقدر است. من به عنوان سرمربی تیم هستم و شاید اگر مسئولیت مدیریتی داشتم می‌توانستم قیمت بلیت را پایین بیاورم. چیزی که مهم است این خواهد بود که ورزشگاه فردا پر شود. تیم‌های قطری زمانی که به ایران می‌آیند از حضور هواداران و فضای ورزشگاه عصبانی می‌شوند.

او درباره اینکه آیا علی کریمی مقابل ژاوی و گابی می‌تواند همانند ابراهیمی فرمانده تیم باشد یا خیر گفت: صددرصد. علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان آسیا است. نه تنها علی بلکه هر بازیکنی که به تیم جدیدی می‌رود باید در پست جدید خود به هماهنگی لازم برسد. کریمی بازیکنی است که می‌تواند تیم ما را در مسیر درست قرار دهد و مسیری که به پیروزی می رسد، قرار دهد. او پتانسیل بالایی دارد و هیچ مشکلی ندارد و کاملا آماده است و می‌تواند تیم ما را در مسیر پیروزی قرار دهد. همین طور فرشید باقری که همه می‌دانید او پدر خود را از دست داده، اما او در تمرین روز گذشته همانند دیگر بازیکنان با تمرکز بالا حضور داشت. دلیل موفقیت تیم فوتبال استقلال کار، نظم تیمی و گروهی بود، اما هماهنگی لازم باید بعد از خروج و ورود بازیکنان جدید شکل بگیرد به طور حتم باید هماهنگی لازم بعد از تغییرات ایجاد شود چرا که وقتی بازیکنان جدید و جوان به تیم اضافه می‌شوند باید در تمرینات نظم تیمی دیده شود.


بیشتر بخوانید:حمله استقلال ایران به سد قطری با فرمانده آلمانی

فریرا: برای باخت و گردش به ایران سفر نکرده ایم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار