عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ؛

گرامی داشت مفاخر علمی ، تکریم اخلاق است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در قزوین گفت: بزرگداشت شخصیت های علمی و حوزوی،تکریم اخلاق در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛حجت الاسلام والمسلمین انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آیت روح‌افزا، نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکندی در قزوین گفت: اگر از حجت الاسلام و المسلمین تاکندی تجلیل می‌شود، تجلیل از اخلاق و شخصیتی است که ٨٥ سال با صداقت و پاکی زندگی کرد و جلوه‌ای از عالم متواضع، مردمی و ساده زیست را به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین تاکندی مراتب علم را در محضر بزرگانی، چون امام راحل کسب کرد گفت: آقای تاکندی می‌توانست در قم بماند اما به قزوین بازگشت و به مردم شهر خود خدمت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین تاکندی سابقه انقلابی از گذشته دور دارد؛ ‌افزود: آقای تاکندی مرد شجاعی بود که در روز‌های سخت از امام و اندیشه ایشان دفاع کرد. 

حجت الاسلام انصاری گفت: از ویژگی‌های عالم دینی این است که غم مردم و مشکلات آنها را احساس کند و به فکر حل آنها باشد.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: برای هر جامعه مهم‌ترین سرمایه، سرمایه انسانی است که اگر نباشد چیزی به عنوان تمدن فرهنگ و علم و هر آنچه که دستاورد بشر هست وجود نخواهد داشت.

آقای زاهدی با اشاره به شخصیت مردمی حجت الاسلام و المسلمین تاکندی گفت:آقای تاکندی عالم دینی به تمام معناست و ارتباط عاطفی که بین او و مردم وجود دارد کم نظیر و سرمایه عظیم برای دنیا و آخرت است.

وی افزود: همه وظیفه داریم که شخصیت‌های برجسته استان را به نسل بعدی معرفی کنیم؛ جامعه‌ای که تاریخ و گذشته خود را نشناسد نمی‌تواند آینده خود را بسازد.

شهردار قزوین دیگر سخنران این مراسم هم گفت: تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین تاکندی تجلیل از یک فرد نیست بلکه تجلیل از اخلاق و علم و دانش است. 

علی صفری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و متنوع هفته قزوین گفت: برنامه‌های هفته قزوین با محور گردشگری خلاق و شهر شاداب تدوین شده که اولین مراسم آن با نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین تاکندی شروع شده است .

در این مراسم از کتاب شرحی بر مکارم الاخلاق و تمبر یابود حجت الاسلام والمسلمین تاکندی رونمایی شد.
انتهای پیام/.

 

مراسم آیت روح فزا در قزوین با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد 

برچسب ها: اخبار علمی ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.