مراسم گرامیداشت ۱۷ شهریور برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت ۱۷ شهریور در شهرکرد برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت ۱۷ شهریور برگزار می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی برای برپایی مراسم بزرگداشت ۱۷ شهریور در این استان خبر داد.

وی گفت: این برنامه در روز شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ و بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد فاطمه الزهرا (س) شهرکرد برگزار می‌شود.

گرجی افزود: فاجعه ۱۷ شهریور مشهور به جمعه سیاه که منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان شد، لکه ننگی برای رژیم طاغوت و استکبار جهانی بود که بیش از پیش روشنگر ماهیت رژیم ستمشاهی پهلوی شد.

وی با بیان اینکه این فاجعه، نفرت مردم علیه دستگاه خودکامه شاهنشانی را تشدید کرد گفت: در پی آن، حقانیت مردم و مطالبات آن‌ها به همگان ثابت شد و استکبار جهانی متوجه شد که توان مقابله با مردم را ندارد.

گرجی با تأکید بر ضرورت تبیین ابعاد این فاجعه خونین بویژه برای نسل جوان، از تدوین و چاپ کتابی با عنوان «مقتدر مظلوم» از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و با موضوع اسناد خرابکاری یک گروه اسرائیلی در این واقعه خبر داد.

گفتنی است: در واقعهٔ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به «جمعهٔ سیاه»، نیرو‌های نظامی رژیم ستمشاهی طاغوت، در خیابان و میدان ژاله تهران، به سرکوب خونین تظاهرکنندگان انقلابی پرداختند.

شهید اسکندر آذر خراجی از استان چهارمحال و بختیاری هم در این حادثه مجروح شد.

وی متولد سال ۱۳۳۳ در شهر خراجی شهرستان کیار بود که در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ همزمان با روز خونین جمعه سیاه در میدان ژاله تهران، بر اثر اصابت گلوله به سر، به درجه جانبازی ۷۰ درصد نائل آمد و پس از تحمل ۳۸ سال رنج مجروحیت، در شهریورماه سال ۱۳۹۵ و در سن ۶۲ سالگی به خیل شهدا پیوست.

انتهای پیام/ش

ضرورت تبیین ابعاد فاجعه خونین جمعهٔ سیاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار