سردشت؛ میزبان دومین جشنواره انگور سیاه

فرماندار سردشت گفت:این شهرستان برای دومین بار میزبان جشنواره انگور سیاه است.

نژاد جهانی فرماندار سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با بیان اینکه دومین جشنواره انگور سیاه یا رشه سردشت ۱۸ شهریور ماه در منطه گردشگری چشمه گراوان این شهرستان برگزار می‌شود افزود: معرفی انگور سیاه به عنوان یک محصول ارگانیک، بازاریابی و فروش، شناساندن خواص مختلف انگورسیاه، تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌های مرتبط با تاکداری و معرفی شهرستان سردشت به عنوان قطب تولید انگور دیم را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
 
وی ادامه داد: معرفی قابلیت‌های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سردشت، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
جهانی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات انگور دیم استان آذربایجان غربی در شهرستان سردشت قرار دارد، از این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور دیم یاد کرد و گفت: سطح زیرکشت باغات انگور دیم در سردشت بیش از ۵ هزار هکتار است.
 
فرماندار سردشت اظهار کرد: انگور سیاه سردشت به عنوان یک محصول کاملاً ارگانیک که بصورت دیم و بدون استفاده از سموم و کود شیمیایی کشت می‌شود از مهمترین قابلیت‌های های شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی است که استحقاق تبدیل شدن به برند شهرستانی را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷ هزار نفر از مردم این شهرستان در زمینه تولید انگور سیاه فعال هستند گفت: پیش بینی می‌شود امسال از اراضی کشاورزی شهرستان سردشت ۲۵ هزار تن انگور سیاه برداشت شود.
 
جهانی افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره انگور سیاه بیش از چهار هزار نفر از علاقمندان در این جشن کشاورزی شرکت کردند.
 
انتهای پیام/م
 

جشنواره انگور سیاه در سردشت برگزار می شود



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.