اقتدار از نوع ایرانی؛

انهدام پهپاد اسرائیلی در نطنز؛ نتیجه تجاوز به آسمان ایران

انهدام پهپاد اسرائیلی به دشمنان ملت ایران نشان داد که نیرو‌های مسلح کشور، هر تجاوزی را به‌موقع و با دقت خنثی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۳ بود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد. براساس این اطلاعیه، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه هسته‌ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

خبر انهدام پهباد اسرائیل بلافاصله  در صدر رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت و در ابتدا واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی را در پی داشت و سایت خبری اسرائیلی "دبکا فایل" در خبر کوتاهی اعلام کرد که سپاه پاسداران ایران از سرنگونی یک پهپاد بر فراز سایت هسته‌ای نظنز در مرکز ایران خبر داده و روزنامه «هاآرتص» هم در واکنش به انتشار خبر هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد رژیم‌صهیونیستی در آسمان ایران نوشت که در صورت تایید این خبر، پهپاد ساقط شده احتمالا از نوع «هرون» یا «هرون تی‌پی» بوده است.

انهدام پهباد اسرائیلی/ اقتدار ایرانی

رسانه‌های دنیا هم به انعکاس این تجاوز آشکار پرداختند و شبکه خبری راشاتودی روسیه این خبر را پوشش داد و نوشت که این پهپاد جاسوسی توسط سپاه ایران سرنگون شده است و شبکه خبری العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد که ایران اعلام کرده یک پهپاد را بر فراز یکی از سایت‌های هسته‌ای خود سرنگون کرده است. خبرگزاری رویترز نیز نوشت که ایران اعلام کرد که پهپادی را که تلاش داشته به محدوده یک سایت هسته‌ای نفوذ کند را سرنگون کرده است. خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری المیادین و شبکه الجزیره نیز اعلام کردند که یگان‌های دفاع هوایی سپاه پاسداران ایران هواپیمای جاسوسی اسرائیلی را پس از رهگیری با شلیک موشک سرنگون کرد، اما روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در خبری نوشت که ارتش اسرائیل از هر گونه اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده و اعلام کرد که درباره گزارش‌های خارجی هیچگونه اظهارنظری نمی‌کند. شکار این پهپاد پیشرفته اسرائیل توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه شوک دوباره‌ای به صهیونیست‌ها وارد کرد که این موضوع از سکوت سران این رژیم در این باره به خوبی قابل فهم بود.

واکنش‌های مقامات نظامی ایران به انهدام پهباد اسرائیلی، اما زوایای جالب تری از این انهدام را پیش روی افکار عمومی قرار داد که سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، پهپاد ساقط شده توسط سپاه از نوع هرمس و ساخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت که این پهپاد در شعاع ۸۰۰ کیلومتری عملیات می‌کند و با یک بار سوخت گیری قادر است ۱۶۰۰ کیلومتر پرواز کند و تاکید کرد که باتوجه به سوخت زیاد و اصابت موشک به آن، هواپیما آتش گرفته و منهدم شده است؛ البته قطعاتی از این پهپاد بصورت سالم بدست آمده که در حال تجزیه و تحلیل آن هستیم.

انهدام پهباد اسرائیلی در نطنز؛ نتیجه تجاوز به آسمان ایران

وی همچنین ابعاد بال تا بال این پهپاد نیز حدود ۵.۵ متر اعلام و گفت که این پهپاد ۲ دوربین دارد و قادر است با کیفیت بالا تصاویر را تهیه کند. سردار حسین دهقان وزیر دفاع وقت هم در این باره گفت که اسرائیل و آمریکا علاقمندند که برای خود هدفی را تعیین کنند و بگویند که در هر زمان و هر جایی به خصوص در هوا و فضا حاضر می‌شویم. این پهپاد هم برای گرفتن اطلاعات، تصویربرداری، شنود و جاسوسی مخابراتی فرستاده شده بود".

پهپاد‌های هرمس که یکی از آنها توسط سپاه پاسدراران منهم شد، در چند نسل مختلف و در اندازه‌های متفاوت توسط رژیم صهیونیستی ساخته شده‌اند که آخرین نمونه از این پهپادها، هرمس ۴۵۰ و هرمس ۹۰۰ است. هرمس یک پهپاد نه چندان بزرگ است که داده‌های نظامی و اکتشافی را به صورت واقعی بدون اینکه متاثر پردازش‌های خاصی شود، در اختیار پایگاه زمینی خود قرار می‌دهد. توانایی حمل تجهیزات به میزان ۱۵۰ کیلوگرم باعث شده تا این پهپاد جهت عملیات‌های ISTAR با قابلیت رله کردن ارتباطات در انواع ماموریت‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. هرمس از سامانه‌های الکترونیکی هوایی متعددی بهره جسته و این یعنی هرمس می‌تواند با برقراری ارتباط ماهواره‌ای و یا به طور مستقل و خودپرداز، ماموریت‌هایش را حداکثر ۲۰ ساعت انجام دهد. این پهپاد علاوه بر قابلیت انجام ماموریت‌های شناسایی، قابلیت‌های نظارت، هدایت آتش توپخانه، نظارت دریایی، ارزیابی خسارات وارده در جنگ و البته قابلیت رزمی نیز دارد. بیشینه زمان عملیاتی هرمس ۴۵۰، ۲۰ ساعت، ارتفاع عملیاتی ۵.۵ کیلومتر و سرعت بیشینه آن نیز ۹۵ کیلومتر است، این برد در هرمس ۹۰۰ که اولین پروازش را در ۹ دسامبر سال ۲۰۰۹ انجام داده، افزایش یافته است. هرمس‌ها به سامانه ناوبری ماهواره‌ای (جی‌پی‌اس) مجهز هستند. این سامانه می‌تواند تصاویر ماهواره‌ای که پهپاد می‌فرستد را در اختیار ناظر بیرونی دور از محدوده پرواز قرار دهد.

سپاه پاسداران در عین ناباوری صهیونیست‌ها پهباد اسرائیلی را با وجود همه توانایی‌ها و سامانه‌های قدرتمند راداری، جاسوسی و تصویربرداری، با سامانه‌های راداری موشکی‌اش این پهپاد را شناسایی و منهدم کرد و این یعنی اصلا نیازی به پرواز جنگنده برای هدف قرار دادن این پهپاد نبوده و این پهپاد، "شکار راحتی" برای سپاه پاسداران و سامانه‌های موشکی‌اش بوده است، ولی در عین حال حزب الله لبنان یک سال قبل از آن یک فروند پهپاد به نام ایوب که طبق اعلام فرماندهان، ایرانی بوده را به داخل سرزمین‌های اشغالی فرستاد و این پهپاد ایرانی پس از ساعت‌ها پرواز بر فراز تاسیسات مهم نظامی و سیاسی صهیونیست‌ها و تهیه عکس و فیلم، خودنمایی کرد تا صهیونیست‌ها از توان بالای حزب الله با خبر شوند، اما صهیونیست‌ها برای انهدام این پهپاد مجبور شدند چند جنگنده را سراغ پهپاد دست چندم ایرانی بفرستند!

انهدام پهباد اسرائیلی در نطنز؛ نتیجه تجاوز به خاک ایران

زمزمه‌هایی از همکاری یکی از کشور‌های عربی پس از سرنگونی این پهباد به گوش می‌رسید، همچنانکه هادی محمدی کارشناس در گفتگو با شبکه عرب‌زبان المیادین، از ابعاد و شیوه اجرای این عملیات جاسوسی توسط رژیم صهیونیستی پرده برداشت و گفت که این هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها با کمک آمریکایی‌ها وارد آسمان ایران شده و آمریکا از طریق تکنولوژی ماهواره‌های جاسوسی به این پهپاد کمک کرده است. وی اضافه کرده که این پهپاد از عرشه یک ناو آمریکایی برخاسته و از دریای سرخ عبور از آسمان یکی از کشور‌های عربی به آسمان ایران وارد شده است.

اما در این میان نقش یک کشور عربی در نقض حریم هوایی ایران نه‌تن‌ها نقض حسن همجواری و حقوق همسایگی است، بلکه معاونت در جرم مرتکب شده توسط رژیم صهیونیستی نیز محسوب می‌شود. چنین کشور‌هایی نباید فراموش کنند که توان ایران برای پاسخ‌گویی به چنین اقداماتی به‌هیچ‌وجه قابل پیش بینی نخواهد بود. ایران، اما "رویای صهیونیست‌ها" را با سامانه موشکی هدف قرار داد و آن را به کابوس تبدیل و اعلام کرد که در مقابل این تهدید، "مقابله به مثل" خواهد کرد، مقابله به مثلی که شاید با رونمایی از پهباد‌های ایرانی و اعزام آن به ماموریت شناسایی و رزمی در سرزمین‌های اشغالی، رویای اسرائیل را بیش از پیش رو به نابودی برد. هدف قرار دادن یک پهپاد فوق پیشرفته اسرائیل، بی‌تردید از توان دفاعی قابل اعتماد و مستحکم جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد و این واقعه به‌خوبی به دشمنان ملت ایران نشان داد که نیرو‌های مسلح این سرزمین، هر تجاوزی را با هدفی از جمله جاسوسی، به‌موقع و با دقت خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پهباد ، اسرائیل ، نطنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
منصور
۱۸:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
اسراییل یک متجاوز است و باید تنبیهخ شود . همین که انها شب را به امید فردایی نا معلوم به صبح میرسانند فعلا کافیست ولی مطین باشند دیری نخواهد پایید که محو خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
چرا در نطنز؟
پس دفاع مرزی چشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
فقط اونی که گفته گذاشتن بیاد تا ببینن هدفش چیه زنده میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
زنده وپىروز باد غيور مردان وسلحشوران جان بركف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
پيروز وموفق باد ايران
Italy
نادری فروز
۱۸:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مگه میشه اسراییل بیاد تو نطنز غلط زیادی کنه. بهترین کار اینه بدون حرف پبش تمام مکانهای هسته ای اونارو بزنید خیلی تمیز از طریق همون جاهایی که می دونید و نابودشان کنید اسراییلی ها شب بهذخدا قول میدن روز میزنند زیرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چطوری بدون شناسایی شدن تا اونجا رفته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
اسرائیل پهباد بفرسته یا نفرسته شماره معکوس نابودیش خیلی وقته شروع شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل کودک کش...درود بر دلسوزان این نظام.
-
نا شناس
۱۱:۰۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
باید از اسراییل به سازمان ملل شکایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
اونطوری برسمیت شناختیمش
Canada
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
وقتی نمیتونی به رسمیت بشناسیش پس نمیتونی ازش شکایت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
کدوم سازمان ملل؟؟؟دلت خوشه هااااا...تمام جنگهای امروزی با مجوز و چراغ سبز سازمان ملله
-
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تحریم ها هیچ تاثیری روی ملت نمیگذارند فقط این دزدهایی که میلیارد میلیارد میدزدن کمر ملت را شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
امریکا و اسرائیل هیچ کاری نمیتوانند بکنند بدون شک فقط وزارت اطلاعات مواظب وطن فروشان داخلی باشد وزیر نظر داشته باشد این وطن فروشان . خدا و امام زمان پشتیبان این مملکت هست
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
پدافند هوایی چرا فقط باید از مراکز هسته ای دفاع کنه یعنی اگه پهباد میخواست مردم را بکشه کسی ساقطش نمیکرد، خواهشا اولیت را حمایت از مردم قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تو اگه عقل داشتی اينو ميدونستي که پهباد آدم نمیکشه بلکه فقط عکس برداری از مناطق حساس میکنه...خدا بهت عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
سدید
۱۱:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام داداشم شما چطور میفهمی که پدافند هوایی فقط مختص داده شده به مراکز هسته ای ن داداشم دوسال پیش اون پهپادی ک گرفتن از منطقه ما بود پس لطفا تا نمیفهمی کورکورانه یه حرفی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
یه سوال.
با پهباد چند آدمو میشه توی شهر زد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
یعنی تا نطنز امدن اون موقع زدن ؟؟؟؟ اگر پهبادها از لحظه ورود به آسمان هرکشوری بطورمستقیم عکس و فیلم بفرستن هرثانیه چندین فیریم چه کار میشه کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
حتما قبل از این که منفجر بشه عکس گرفته و فرستاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تا نطنز اومده یعنی مرزو رد کرده و تا مرکز ایران اومده بعد زدنش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
اسرائیل دوغتو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
باید برای مقابله با دشمن همیشه آماده باشیم
Germany
علی
۲۳:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
دیگه بعد از پهباد نوبت هواپیماهاشونه. ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
یعنی این پهپاد مرزهای ایران را در نوردید و همین جوری بدون هیچ هشداری تا عمق خاک ایران اومده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
شاید میخواستند ببینند که هدف اصلی این پهپاد فیلم گرفتن از چی هست.شاید برای این است که هشداری به پهپاد نادند.
Canada
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
حالا اگر بر عکس بود .پهباد ما بطرف اشغال گر رفته بود .سر خط تمام اخبار دنيا میشد و محکوم اش میکردند .در دنيایی حیله و نیرگ و دو روی .ووووووو زندگی میکنیم .هیچکس به حق نیست .همش تزویر .خدایا به کجا روی اوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
سازمان ملل قطعنامه صادر میکرد..دوتا هم از این کارمندای آفریقاییش رو برای سلامتی اسرائیل قربانی میکرد
Canada
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ما باید در تمام زمینه ها پیشرفت کنیم .از جمله در بهبود موضوع اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
همین بس که پیشرفته ترین پهباد های جاسوسی دنیا به وسيله ی امکاناتی مثل هدایت از طریق ماهواره و ... به وسيله کشوری که در محدودیت های زیادی بوده و هست ره گیری و نابود میشه تازه اگه شانس بیارن متخصصای جنگ الکترونیک کشورمون مثل پهباد فوق پيشرفته RQ170 امریکایی اونو حک نکنن و سالم بشوننش وصاحب اون پهباد که رئیس جمهور امریکا باشه با اون همه ادعا مجبور بشه به صورت رسمی عذرخواهی کنه درخواست پس گیری اونو داشته باشه یا بهتره بگم به غلط کردم بیفته وبعد از مدت کوتاهی توست مهندسین نظامی کشور مون مهندسی معکوس رمز گشایی واطلاعات اون بیرون اورده میشه و با اسم ایرانی اون یعنی سیمرغ ونمونه های دیگه با تغییر کاربری تو رسانه ها به نمایش در میاد وهمین اتفاق مهندسی معکوس درمورد پهباد اسرائیلی هم افتاد.چندتا کشور میشناسید که مقابل این قلدر های جهانی این گونه عرض اندام کرده باشن. دوستای عزيز هر جزع از این اتفاقات به ظاهر کوچک یه پیروزی بزرگ توی یه جنگ واقعی هست. که خود اونا و همینطور دکترین نظامی تو کل دنیا اینو خوب میدونن و این اقتدار بسيار جای غرور و افتخار داره .
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اونا که منفی میزنن یعنی چی؟ دلشون با ایران نیست ؟ تحمل ندارن افتخارات ایرانی را ببینن؟پس یا تحت تاثیر شبکه ها و کانال های بیگانگان قرار گرفتن یا منافقن ...اسرائیل باید از بین بره و حتما از بین میره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جی تاس فداره چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
آقا منوچهر شما ناراحت نباش...اینا فی قلوبهم مریض هستند و متاسفانه هیچ درمانی هم براشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
بیجا کردن به ایران تجاوز کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اقتدار از نوع ایرانی؛
انهدام پهپاد اسرائیلی در نطنز؛ نتیجه تجاوز به آسمان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
هرچیزی شده سه برابر توان خرید مردم از نصف هم کمتر وکمتر از نصف نصف شده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خب منظور؟ چه ربطی به این موضوع داره؟ عادت به مغلطه بازی کردید. روحش شاد تهرانی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خود کرده را " تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
در زمانهای نه چندان دور گفتید که مشکل شما فقط آزادی است و کاری با اقتصاد ندارید حالا چی شده یکدفعه نظرتون عوض شده ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
حداقل سنسورهای جاسوسی پهباد مختل کرده تا از مرز تا نطنز جاسوسی نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
Iسلام،این خبر جدیدی نبود و همون زمان با جزئیات اعلام شد.اتفاقا پیروزی بزرگی برای ایران بود که اسراییل با اون همه ادعا پهپادش زده میشه.مرحبا به سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش پشت و پناه ایران اسلامی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
پهباد مجهز به دوربین ...وای تا نطنز بیاد چقدر از جغرافیای ایران فیلم برداری کرده فرستاده اسرائیل....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
با هوش یه سرچ تو گوگل ارث بزن ببین کل جغرافیای ایران و جهان قابل مشاهده است این تصاویر با ماهواره ها گرفته شده فقط تصاویر مکان های حساس و نظامی در آن وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
فکر کنم سلبریتی هستی با عنوان ناشناس اومدی که ریا نشه!!!!وگرنه این جور نظریات فقط از مغز سلبریتی عا میاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسرایل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
باید در جواب قلب تل آویو را می زدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
به موقعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
هنوز نفطه ضعف داریم ،چگونه از مرز رد شده و در مرکز ایران شناسایی شده.باید نقطه ضعفمان را بر طرف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اتفاقا باید بذارن نزدیک هدفش بشه که بفهمن اونا رو کجای ما حساسن ، اگر نمیذاشتن نزدیک بشه، نمیفهمیدیم رو کجا میخوان اطلاعاتداشته باشن، ولی وقتی میذاریم نزدیک بشن، خوبیش اینه میدونیم رو کجا حساس شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
بله این خودش یک ضعف خیلی بزرگیه چون همیشه اعلام می کنند هر شی خارجی قبل از مرز ها شناسایی ونابود می شوند آنوقت چطور کیلومتر ها پرواز کرده ودر اطراف نطنز ساقط شده؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این همه دارن هوار میکشن ایران نباید انرژی هسته ای داشته باشه،بزاریم بیاد بفهمیم رو چی حساسن؟
خب احتمال خوبیه اما احتمال قویتر اینکه شاید میخواستن حکش کنن بیارنش پایین بررسی کنن برای ساخت و پیدا کردن نقاط ضعفش.دیدن مدلش قدیمیه زدن منهدم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اگر نمی دونید بدانید همان موقع گفتند که از مکانهای دور افتاده رد میشده و تمام وقت داشتن نگاهش میکردن ببینن چکار میخواد بکنه بعد که نزدیک یک مکان امنیتی شده زدنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
به اسم اینکه پهباد ایرانی وارد جولان شده تمام پایگاه های ایران را در سوریه زدن ۱۲ نفرم شهید کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مام پایگاهاشون تو جولان موشک بارون کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
چند تا از اونا تو جولان کشته شدند حتی یه نفر هم کشته نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
هیچ جذابیتی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
دفعه ی بعد لطفا تعداد موهای سر یه سلبریتی رو بذارید تا برای برخی از هموطنان جذابیت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
پهپادهاشون نتونستن انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این برا ۵ سال پیشه الان که دوربین گذاشتن
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این پهپاد برای چی اومده نطنز؟
Iran (Islamic Republic of)
ebrahim
۱۹:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
برا تفریح وشناسایی جاهای دیدنی و آبشارهای بکر و زیبای ایران تا بتونن بیان بعدا واسه تفریح و مسافرت توریستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
پهباد دشمن تا نطنز اومده و بعد منهدمش کردن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
بله درستش همینه ، چون اگر اول بزنن نمیفهمن هدف جاسوسیش چی بوده، جاسوس نیست که ازش اعتراف بگیرن، پس باید بذارن نزدیک جایی که میخواد بشه، بفهمن کجا رو قصد داشته بعد بزننن که نتونه از مقر اطلاعات بفرسته
Germany
ناشناش
۱۲:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
چرا مسابقه کبدی بانوان را قطع کردین؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
برادرزاده من پسر است بهش میگم بهترین تیم میگه کبدی بانوان ...حداقل اگر تلوزیون برنامه طنز نداشت کبدی بانوان پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
چون قیمتها رفته بالا مردم نان ندارند بخورند!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این اصلا افتخار نیست که تا قلب کشور پیش اومده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اون کشور عرب همسایه قطر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
گفت از دریای سرخ بلند شده جغرافیات ضعیف هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
سال ۹۳ ؟؟؟ این اتفاق رخ داده ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
تعجب داره؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
چرا اخبار 5سال پیش رو میزارید توسایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
چون سالگرد وقوع اون خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
چون حافظه تاریخی بعضی ایرانیها ضعیفه...هی باید تکرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل، آمریکا، انگلیس، آل سعود و منافق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خیلی زشته که یه جسمی با اندازه ۵ متر تونسته تا نطنز پیش بیاد
خدا میدونه چندتا تا حالا اومده و برگشته؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنه گزی
۱۳:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
اگه یادتون باشه همون موقع گفتن که از لحظه ورودش خبر داشتن فقط میخاستن بفهمن هدفش کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مطمئن باش میخواستن شکارش کنن نتونستند و مجبور به انهدامش شدن.مرد مومن پشه رو هوارو برچسب اموال میزنن کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
منهدم شده یعنی نتونستن کاری از پیش ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
یعنی پهپاد تا دل ایران اومده بعد ما زدیمش ...؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ازبدو ورود تحت نظربوده. بدلائلی تا اونجا بهش فرصت داده میشه. ازجمله مشخص شدن نیت دشمن ومحل موردنظراونها.اما قبل ازاینکه تودل تو بره زدنش
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این موفقیت پدافند ایران بسیارارزشمنده اما فکر و نقشه ای هم بایددربرابر ‏F-35‎های رژیم اشغالگر داشته باشیم،خداکنه که باور۳۷۳که آینده نزدیک قراره عملیاتی بشه سمج وبه قول معروف با چنگ ودندان هم که شده از پس این جنگنده رادار گریز بربیاداول به یاری خدا ودوم به همت وعزم کارکنان ومحققان پدافند ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
امیدوارم در آینده نزدیک با استفاده از تکنولوژی این پهباد یکی بهتر و پیشرفته ترش رو بسازین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
ما بهتر شو داریم اما از تکنولوژی این هم باید استفاده کنیم تا هیچ وقت بهمون نرسن
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۱:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
این اراده خداست که با دست مستضعفان مستکبران را نابود کند . کودک کشان زمان ما به زودی با آتش قهر الهی شعله ور خواهند شد .
آخرین اخبار