در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران مشهد مطرح شد؛

تحقق حمایت از صنعتگران با اجرای قوانین باثبات/ افزایش رشد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاویان

بیشتر صنعتگران ما نیاز به حمایت های مالی دولت ندارند زیرا مهمتر از آن بحث ثبات نرخ ارز، اجرای مصوبات برای تسهیل در کار، ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده و انجام مراودات صحیح با کشورهای دیگر می باشد.

تحقق حمایت از صنعتگران با اجرای قوانین باثبات/  افزایش رشد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاویان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد از رشد درخواست استقرار وانعقاد قرارداد سرمایه گذاران واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی نسبت به4 ماهه ابتدای سال گذشته خبر می دهد و می گوید: همزمان با هفته دولت شرکت شهرک های صنعتی برای پیشرفت تولیدات داخلی و ایجاد زیرساخت های لازم تمام تلاش خود را به کار می گیرد که یکی از برنامه های آنها ساماندهی شهرک های صنعتی به صورت متوازن است.

مسعود مهدی زاده مقدم عنوان می کند: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال و باهدف فعال كردن شهرك ها و نواحي صنعتي، با ارائه مشاوره های لازم شاهد افزايش واگذاري زمين درشهرك ها و نواحي صنعتي بوده ایم، همچنین واگذاری زمین و انعقاد قرارداد در شهرک کاویان در 4 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش رو به رشدی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان می افزاید: استان خراسان رضوی تا کنون 49 شهرک و ناحیه صنعتی را برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایجاد کرده و در این راستا عمده تولیدات واحد های شهرک صنعتی کاویان شامل صنایع شیمیای، فلزی و کانی های غیر فلزی هستند.

نیاز صنعتگر، فقط حمایت مالی نیست

 مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان  هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به موقعیت مناسب جغرافیایی این شهرک جهت حضور سرمایه گذاران، می گوید: رشد معافیت های 13 ساله مالیاتی، عبور خط راه آهن برای دسترسی ورود مواد اولیه و صادارت، وجود جاده مواصلاتی از سمت فریمان-مشهد به مرز دوغارون بعنوان جاده ترانزیتی عوامل موثر در جذب سرمایه گذار در این شهرک می باشد.

وحید تعقیبی می افزاید: تامین زیرساخت های لازم، ایجاد تسهیلات برای صنعتگران، رفع معضلات و مشکلات قبلی و همچنین ارائه مشاوره های ضروری قبل از خرید زمین و واحد برای راهنمایی های مناسب سرمایه گذاران از عوامل دیگر استقبال این افراد در شهرک کاویان می باشد.

کاویان بالاترین عدد جذب سرمایه گذار خارجی در استان

وی با بیان اینکه شهرک کاویان با دارا بودن مزایای فوق توانسته توجه سرمایه گذاران خارجی را نیز جلب کند، می افزاید: این شهرک با داشتن بالاترین نرخ سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی، سرمایه گذارانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان را دارد، همچنین از هند و فرانسه نیز برای مذاکراتی به این شهرک آمده بودند.

تعقیبی دلیل استقبال سرمایه گذاران خارجی از فعالیت در این شهرک را دسترسی آسان تولیدات به کشورهای همسایه عنوان می کند و می گوید: صادرات از این محل به مناطق دیگر هم از امنیت برخوردار بوده و هم تولیدکنندگان مواد تولیدی خود را برای صادرات از راه های ارتباطی بیشتری می توانند استفاده کنند، محصولاتی همچون لوله، تولید اسیدهای مختلف شیمیایی و سایر محصولات مورد نیاز استان و کشورهای همسایه در این شهرک تولید و صادر می شود.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، با تاکید بر حمایت از صنعتگران بیان می کند: بیشتر صنعتگران ما نیاز به حمایت های مالی دولت ندارند زیرا مهمتر از آن بحث ثبات نرخ ارز، اجرای مصوبات برای تسهیل در کار، ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده و انجام مراودات صحیح با کشورهای دیگر می باشد.

وی بی ثباتی در قوانین که با تغییر دولتها یا وزرا صورت می گیرد را یکی از عوامل مهم در آشفتگی بازار صنعتگران عنوان می کند و می افزاید: در شرایط کنونی قوانین غلط هرچه زودتر باید اصلاح شود و قوانین صحیح نیز با ثبات و دوام برای این قشر از پایه های اقتصادی کشور اجرایی شود زیرا تا زمانیکه بازار ارز و یا قوانین مربوطه ثبات نداشته باشد، صنعتگران در برنامه ریزی و سرمایه گذاری های خود دچار مشکلاتی می شوند.

گفتنی است؛ شهرک صنعتی کاویان یکی از شهرک های خراسان رضوی است که با رشد سرمایه گذاری مناسبی در 4 ماهه ابتدای امسال جزء شهرک های قوی استان مطرح شده و با مساحتی بالغ بر 558 هکتار، 158واحد بهره برداری و سرمایه 4658 میلیارد ریال زمینه اشتغال برای 5630 نفر را فراهم کرد، این شهرک واقع در کیلومتر ۴۵ جاده مشهد-فریمان نیروی کاری خود را از شهرستان های مشهد و فریمان جذب کرده است.

انتهای پیام// ف.ح

گزارشگر: فاطمه حسن زاده

برچسب ها: اقتصادمقاومتی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.