تختخواب‌های ضد زلزله جان افراد را در هنگام زلزله نجات خواهد داد +فیلم

شرکت DAHIR INSAAT تختخواب‌هایی را طراحی کرده است که از افراد در مقابل زلزله محافظت می‌کند و در ثانیه‌ای تبدیل به پناهگاه می‌شوند.

تختخواب‌های ضد زلزله جان افراد را در هنگام زلزله نجات خواهد داد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دلایل اصلی مرگ در هنگام زلزله، تخریب ساختمان‌ها در هنگام رخ دادن این بلای طبیعی است، به خصوص زمانی که افراد در تخت خود خواب باشند. به همین دلیل، DAHIR INSAAT یک تختخواب طراحی کرده است که جان افراد خوابیده را در زمان زلزله نجات می‌دهد. کمپانی DAHIR INSAAT به خاطر طراحی کانسپت‌هایی از جمله قطارهای هوایی و سوپرمارکت دارای جاده مشهور است.

این کمپانی در تلاش است به شما کمک کند تا بدون ترس از کشته شدن در هنگام زمین‌لرزه خطرناک، آسوده بخوابید. این تختخواب‌ها بلافاصله پس از احساس کردن کوچکترین لرزه‌ای تبدیل به یک پناهگاه می‌شوند. چهارچوب این تختخواب‌ها از لوله‌های فلزی ساخته شده‌اند که اجازه می‌دهد شکل خود را در زمان ریخته شدن آوار حفظ کند.

سنسورهای لرزه‌ای این تخت‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند تا به لرزه‌های زیرزمینی با شدت خاصی واکنش نشان دهند و سنسورهای امنیتی اگر مانعی مقابل بسته شدن درب این تخت باشد، از مکانیزم آن جلوگیری می‌کند. بسته شدن درب این تخت‌ها می‌تواند به صورت‌های مختلفی، بسته به اندراه و طراحی تخت اتفاق بیفتد. این تختخواب‌ها حتی می‌توانند با تهویه درست شوند تا هوا را به داخل خود راه دهند.

اگر خطر دود بیرون از پناهگاه نباشد، دریچه‌های تهویه می‌توانند از داخل باز و بسته شوند. ته هر تخت می‌تواند با جیره غذایی، آب، ماسک‌های اکسیژن، جعبه کمک‌های اولیه و هرچیزی که احتیاج داشته باشید، مجهز شود. قاب این تخت‌ها با مواد اشتعال‌ناپذیر و دیواره‌های مقاوم در برابر حرارت ساخته شده‌اند. قاب این تختخواب ضد زلزله، می‌تواند به چراغ‌های کوچک یا علامت‌های قابل دیدن تجهیز شود تا تیم‌های نجات آن را سریع پیدا کنند. این تختخواب‌ها با طراحی، سایز و دکورهای مختلف تولید می‌شوند. کمپانی طراحی کننده این تختخواب‌ها اعلام کرده است که می‌تواند یکی از این تخت‌ها را به قیمت 3 هزار دلار بفروشد.

انتهای پیام/

طراحی تختخواب‌های ضد زلزله +فیلم

برچسب ها: اخبار فناوری ، اخبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار