بازگشت مهاجرین به روستا‌های شهرستان تفت

رئیس شورای شهرستان تفت گفت: تشکیل کار گروه گردشگری متشکل از افراد مستعد در این زمینه، می‌تواند اشتغال زایی و بازگشت مهاجرین به روستا‌هایی که زمینه آن را دارند، را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین بهارستان، رئیس شورای شهرستان تفت، ضمن اشاره به توسعه شهرستان با محوریت گردشگری و گردشگر پذیر بودن شهرستان تفت، خصوصا برای گردشگران داخلی، توسعه بوم گردی‌های روستایی، مرمت و احیای اماکن تاریخی، برقراری ارتباط با آژانس‌های مسافری و گردشگری و معرفی جاذبه‌های متعدد شهرستان به هم استانی‌ها و هم وطنان را، راهکار‌های عمده توسعه گردشگری شهرستان تفت برشمرد.

وی افزود: تشکیل انجمن یا کار گروه گردشگری متشکل از افراد مستعد و دغدغه‌مند در زمینه توسعه گردشگری می‌تواند در محقق شدن این هدف بسیار موثر باشد و از آثار آن می‌توان به اشتغال زایی و بازگشت مهاجرین به روستا‌هایی که زمینه آن را دارند، نام برد.

رئیس شورای شهرستان تفت تصریح کرد: در این راستا باهمکاری مدیر اداره میراث تفت، بعضی روستا‌های مستعد در زمینه گردشگری شناسایی شده اند، که از نماینده مجلس، مدیر کل امور روستایی، مدیر کل میراث فرهنگی، بخشداران و مسئولین مربوطه نیز در این زمینه خواهان مساعدت و همراهی هستیم.

بهارستان گفت: شهرستان تفت با مرکزیت شهر تفت یکی از ۱۴شهر نمونه طبیعی گردشگری ایران و شهر نیر ییلاقی‌ترین شهر استان و بالغ بر ۳۲۰ پارچه آبادی و روستا که هرکدام جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خاص خود را دارند شاید از دید بعضی‌ها تعداد زیاد و پراکندگی روستا‌های شهرستان تفت تهدید محسوب شود، ولی از دید دیگری، چون گردشگری می‌تواند فرصت بزرگی باشد و می‌توان با پتانسیل‌های متنوعی که وجود دارد تحولات سازنده‌ای را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهرستان تفت بعنوان یک نهاد مردمی قصد دارد بازوی توانمندی در کنار مدیران اجرایی باشد، افزود: این شورا قصد دارد با همکاری اداره میراث فرهنگی، امور روستایی استانداری، فرمانداری و بخشداری ها، کارگروه یا انجمن گردشگری را تشکیل دهد تا روند تبدیل توسعه گردشگری شهرستان تفت را از شعار به مرحله عمل، تسریع و تسهیل کند.

انتهای پیام/ص

تشکیل کارگروه گردشگری در تفت

برچسب ها: گردشگری ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار