عمق توطئه «غزنی» باید بررسی شود/ حوزه های امنیتی غزنی افزایش می یابد

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سفر به ولایت غزنی دستور داد که برای تامین امنیت بهتر شهر غزنی حوزه های امنیتی بیشتری ایجاد گردد.

عمق توطئه «غزنی» باید بررسی شود/ حوزهه های امنیتی غزنی افزایش می یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که صبح امروز به ولایت ناآرام و جنگ زده غزنی سفر کرد در اولین جلسه با مقامات این ولایت، 20 میلیون دالر به صورت فوری به بازسازی ساختمان های اداری اختصاص داد.

اشرف غنی در سفر به ولایت بحران زده غزنی، در جلسه امنیتی این ولایت نیز حضور یافت.

رئیس جمهور افغانستان بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی تاکید کرد و گفت: عمق توطئه غزنی باید توسط امنیت ملی بررسی گردد و نقاط ضعف آشکار شوند.

وی به مسئولین امنیتی دستور داد تا پلیس غزنی دوباره احیا شود و برای تامین امنیت بهتر شهر غزنی حوزه های امنیتی بیشتری ایجاد گردد.

در این جلسه امنیتی جنرال محمد شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله، جنرال محمد اختر ابراهیمی، معین امنیتی وزارت داخله، جنرال دادان لونگ، فرمانده قول اردو/ لشکر ۲۰۳ تندر و فرید مشعل، فرمانده امنیت ولایت غزنی حضور داشتند.

6 روز پیش طالبان با حمله گروهی به غزنی، بخش هایی از مرکز این شهر را تصرف کردند و تاسیسات زیربنایی را تخریف و به صدها دکان و اماکن تجاری خسارت وارد کردند. همچنین صدها نفر از نظامیان و غیر نظامیان نیز در این درگیری هها کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار