حاشیه نشینی بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری تربت حیدریه

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: اکنون حاشیه نشینی به منزله بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری تربت حیدریه محسوب می‌شود.

حاشیه نشینی بزرگترین تهدید برای مدیریت شهری تربت حیدریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛محمد امانی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:ابعاد و معضل حاشیه نشینی زمانی بیشتر اشکار می‌شود که بدانیم مهاجرت و سکونت گاه‌های غیر رسمی، تربت حیدریه را به سومین شهر حاشیه نشین خراسان رضوی و نیز سی سومین شهر حاشیه نشین کشور تبدیل کرده که باید همه دستگاه‌ها و مدیران شهری برای این معضل برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

وی ادامه داد: معضل حاشیه نشینی گریبان تمام شهر‌های های کشور را گرفته و اغلب آن‌ها ذهنیت نوسازی و بهسازی، خدمات و فعالیت‌های عمرانی دارند واهمیت دادن به مباحث فرهنگی و اجتماعی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با اشاره به موضوع تعدیل نیرو در شهرداری تربت حیدریه گفت: ظرف یکسال اخیر ۱۲۰ نفر نیرو از کل مجموعه شهرداری تعدیل شدند که از این تعداد ۲۵ نفر نیروی حجمی، ۱۸ نفر راننده با خودرو، ۱۳ نفر نیروی سد معبر و ۱۱ نفر نیروی درصدی بود ند که در مجموع ۴۰ میلیارد ریال در هزینه‌ها صرفه جویی شد.

امانی مهمترین دلیل این تعدیل نیرو را، علاوه بر افزایش بیش از حد پرسنل، فقدان جذب افراد بر اساس اهداف و ماموریت‌های شهرداری عنوان و اظهار کرد: یکی از معضلات در گذشته آن بود که افراد با روابط و یا هر موضوع دیگری وارد بدنه شهرداری می‌شدند و برای این نهاد توقع ایجاد کرده و اغلب آن‌ها در راستای اهداف و ماموریت‌ها جذب نشده بودند.
 

بدهی ۸۴۰ میلیاردی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر


نادر سلیمانی رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه هم در این نشست خبری  گفت: یکی از برنامه‌های در حال انجام شهرداری هوشمندسازی سیستم اداری است تا دست افراد در کار نباشد و از بروز تخلفات یا رانت‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی از بافت فرسوده و بدهی به بانک شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فکری شورای اسلامی شهر تربت حیدریه یاد کرد وافزود: پروژه بافت فرسوده تربت حیدریه با هزار و ۸۲۰ متر عرصه و ۱۰۳ واحد تجاری و ۲۷ واحد مسکونی که تعدادی از آن پیش فروش شده و به شهردار نیز اجازه داده شده تا برای تکمیل پروژه سایر واحد‌های تجاری و مسکونی را به فروش برساند.

 رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه تصریح کرد: بافت فرسود به مساحت ۱۰.۲ هکتار است که ۳۰ هزار و ۵۵۹ متر آن در تملک سه قسمت شامل ۱۶ هزار و ۱۸۷ متر متعلق به شهرداری، پنج هزار و ۸۲۵ متر متعلق به شرکت مادر تخصصی و هشت هزار و ۵۲۵ متر نیز به شرکت زعفرانیه تعلق دارد.

سلیمانی میزان بدهی شهرداری در پروژه بافت فرسوده به بانک شهر را، ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: پیش از این مهلت ۹ ماهه‌ای از بانک برای تسویه تمام بدهی گرفتیم، اما با توجه به وضعیت اقتصادی و منابع محدود مالی این مهم محقق نشده و در صددیم این فرصت را سه ماه دیگر تمدید کنیم.

وی افزود: چنانچه نتوانیم این بدهی را در موعد مقرر شده تسویه کنیم، ۲۵ درصد سود به آن تعلق خواهد گرفت و بدهی ۸۴۰ میلیارد ریالی به مرز هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

 رییس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: بوجه امسال در مجموع ۷۰۹ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۵۶۶ میلیارد ریال آن متعلق به شهرداری و مابقی به سه سازمان آتش نشانی، اتوبوسرانی و آرامستان‌ها تعلق دارد.

سلیمانی افزود: برای تحقق صدرصدی بودجه، شهرداری باید ماهیانه ۴۷ میلیارد ریال نیز در آمد داشته باشد.


انتهای پیام //ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.