مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد؛

اعطای وام ضروری ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان از مهرماه

تقی زاده از واگذاری وام ضروری ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از مهر ماه سال جاری خبر داد.

اعطای وام ضروری ۵ میلیون تومانی به بازنشستگان از مهرماهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری امروز چهارشنبه بیست و چهارم مرداد ماه سال جاری در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست خبری اظهار کرد: وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی تا مهر ماه سال جاری به مبلغ ۴ میلیون تومان به بازنشستگان اعطا می‌شود و پس از آن مبلغ وام فوق به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام وام ۵ میلیون تومانی از شهریور ماه آغاز می‌شود و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری برای دریافت وام نام‌نویسی کنند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: واگذاری وام ۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد انجام می‌شود و اولویت با بازنشستگانی است که تا کنون از سهمیه این وام استفاده نکرده‌اند.

تقی‌زاده اضافه کرد: سال گذشته وام ضروری، ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان را در بر می‌گرفت و سهمیه در نظر گرفته شده برای ثبت نامی که از شهریور ماه آغاز می‌شود، ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان را در بر خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای اعطای وام ضروری به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص داده شده است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: خروج از بنگاه داری یکی از سیاست‌های صندوق بازنشستگی است و در سال جاری واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه از طریق بورس و فرابورس انجام خواهد شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه ۶۷ شرکت زیان ده و کم بازده که از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند، گفت: همچنین ۶۰ درصد سهام ۲۳ شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: گسترش خدمات و افزایش امکانات درمانی، در بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در سال جاری از اولویت‌های اصلی صندوق به شمار می‌آید و در حال حاضر ۲ میلیون بازنشسته با افراد تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: اولین اقدام حمایتی، حمایت و تحت پوشش قرار دادن بازنشستگانی است که از بیماری صعب العلاج رنج می‌برند و تا کنون ۳۲ هزار بازنشسته که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

تقی‌زاده در ادامه گفت: مبلغ ۵۴۰ هزار تومان برای کمک هزینه توانبخشی سمعک، عصا و عینک بازنشستگان در نظر گرفته شده است و در قالب حمایت‌های درمانی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ ۷۴۰ هزار تومان برای کمک هزینه سفر‌های سیاحتی و زیارتی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده است و این مبلغ در سال جاری به ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان اعطا می‌شود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ هتل و ۳۰ سوئیت با تخفیف‌های ۵۰ درصدی برای استفاده از تسهیلات گردشگری بازنشستگان اختصاص داده شده است.

تقی‌زاده تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور «رفاه کارت» میان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توزیع خواهد شد و این کارت‌ها امکان ارائه چندین خدمت متفاوت به بازنشستگان را دارا هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها در سال گذشته، 2 هزار و 400 دستگاه خودرو به بازنشستگانی که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری ثبت نام کرده بودند، واگذار شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد:‌ سود حاصل از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق پس از واگذاری در بخش‌های سرمایه،‌IT و افزایش رفاه بازنشستگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ راه اندازی سامانه الکترونیکی فرآیند دریافت و ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان در آینده نه چندان دور رونمایی می‌شود و پس از آن بازنشستگانی که در انتظار دریافت خدمات درمانی هستند،‌ در نهایت کمتر از 48 ساعت از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

تقی زاده همچنین افزود: در استان تهران 30 درصد از بازنشستگان کشوری سکونت دارند و 40 هکتار زمین از سوی استانداری برای راه‌اندازی دهکده سلامت، ظرف ماه‌های آینده در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر 28 خانه امید در سایر استان‌های کشور مشغول به فعالیت بوده و خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی را به بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می‌کنند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه اندازی خانه‌های امید در هر یک از مناطق شهر تهران خبر داد و گفت:‌ برای رفاه حال بازنشستگان در هر یک از مناطق شهر تهران با زمینی که از شهرداری دریافت می‌کنیم، یک باب خانه امید بنا می‌شود.

تقی زاده تأکید کرد:‌ همسان سازی حقوق بازنشستگان به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در سال جاری 2 هزار و 200 میلیارد تومان به اجرای همسان سازی حقوق این افراد اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: حقوق 83.5 درصد بازنشستگان با مبلغ تعیین شده برای همسان سازی حقوق به 2 میلیون و 100 هزار تومان می‌رسد و این افزایش حقوق شامل بازنشستگانی است که با 30 سال خدمت بازنشسته شده‌اند.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حال حاضر 3 درصد بازنشستگان کشوری که با 10 و 15 سال خدمت خود را بازنشسته کرده‌اند، حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

تقی زاده تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم سود حاصل سایر شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در سال جاری،‌ یک میلیارد و 800 میلیون تا 2 میلیارد تومان باشد.

وی تأکید کرد:‌ در حال حاضر ماهانه 3 هزار و 200 میلیارد تومان مجموع حقوقی است که به بازنشستگان پرداخت می‌شود و این در حالی است که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده، رقم قابل توجهی را در نظر گرفته‌ایم و این رقم به صورت پلکانی به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:‌ هزینه مبلغ بیمه تکمیلی برای هر یک از بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها شامل 26 هزار و 500 تومان است که طی ماه‌های اخیر به 30 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
مهدی
۰۹:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
باسلام ادرس سایت و لینک جائی که ثبت نام باید بکنیم برای وام 5تومانی بازنشستگی رو لطف کنید.دهها سایت رو باز کردیم هیچ لینکی نیست ممنون
Netherlands
مهدی
۰۹:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
باسلام ادرس سایت و لینک جائی که ثبت نام باید بکنیم برای وام 5تومانی بازنشستگی رو لطف کنید.دهها سایت رو باز کردیم هیچ لینکی نیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان غفاری
۱۷:۱۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
با سلام و عرض ادب .به استحضار می رساند اینجانب بعد از 11سال بازنشستگی تا حالا هیچ گونه رفاهیاتی از بیمه نگرفتم .در صورت امکان اسم بنده را جزو ثبت نامهای وام بازنشستگی عضو نمایید .ممنون از لطف شما
Iran (Islamic Republic of)
فوزیه الهی مرادی
۲۱:۵۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
لطف کنید لیست زمان بندی اسامی وام ضروری در سایت اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۵۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام خیالت راحت باشه اینم میشه مثل وامی که قرار بود با کارت یارانه بدن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ای بابا از اردیبهشته که هی میگن می خوان وام بدن مردم و بازیچه خودشون قرار دادن
آخرین اخبار