کسب مقام سوم مسابقات جهانی ریاضی آی‎مت ۲۰۱۸

دو دانش آموز پسر استان چهارمحال و بختیاری، حائز مقام سوم مسابقات جهانی ریاضی آی‎مت ۲۰۱۸ شدند.

کسب مقام سوم مسابقات جهانی ریاضی آی‎مت ۲۰۱۸به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امیرمحمد چیره هفشجانی و سید صدرا میرزایی دانش آموزان پایه اول دبستان پسرانه امید آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرکرد، در مسابقات جهانی ریاضی IMATHS ۲۰۱۸ در کشور مالزی، موفق به کسب رتبه سوم شدند.

مسابقات جهانی ریاضی آی‏‎مت ۲۰۱۸ با حضور ۶۰۰ شرکت کننده از ۱۷ کشور از جمله ایران، آمریکا، روسیه، عراق، ترکمنستان، غنا، کانادا، مراکش، آفریقای جنوبی، هند، عربستان سعودی، چین، سنگاپور، آنگولا، اندونزی و لیبی، در کشور مالزی برگزار شد که تیم کشور ایران با کسب ۲۷ مدال، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی‎مت (I-MATHS / من ریاضی را دوست دارم) روشی نسبتاً نوین است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملاً کاربردی و جذاب، با غنی سازی محیط و تقویت مهارت‌های پایه مانند مشاهده، فکر کردن، استدلال و برداشتن موانع خلاقیت، و از طریق بازی، داستان، نمایش خلاق، شعر، فعالیت‌های گروهی و سرگرمی، به کودکان ۳ تا ۷ سال یاد داده می‌شود.

این شیوه برای نخستین بار در آمریکا ابداع شد و کشور‌هایی مانند چین، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از ۱۰ سال است که آن را اجرا می‌کنند.

برنامه آی‎مت در ایران هم از سال ۱۳۹۴ و پس از انجام پایلوت در استان فارس، در کلیه استان‌های کشور شروع به فعالیت نموده است.

انتهای پیام/ش

درخشش در مسابقات جهانی ریاضی آی‎مت ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.