ممنوعیت شکار در منطقه دربند مشکول تمدید شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ممنوعیت شکار در منطقه دربند مشکول به مدت 5 سال دیگر تمدید شد.

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس آگهی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند و ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست هر گونه شکار و تیراندازی در منطقه مشکول واقع در شهرستان کوثر به مدت 5 سال دیگر ممنوع شد.

وی تصریح کرد: منطقه دربند مشكول به دليل قابليت های اكولوژيكی آن، مورد توجه حفاظت محيط زيست استان بوده و يكی از زيستگاه های مهم استان اردبیل محسوب می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با طی مراحل مطالعاتی و قانونی در سال 1390 با درج آگهی در روزنامه رسمی ابتدا به مساحت 23 هزار هکتار ثبت گردید و در سال 1396پس از تدقیق مرز منطقه و اصلاح حدود آن به 29 هزار و 800 هکتار افزایش پیدا کرد و ثبت روزنامه رسمی گردید.

خداپرست اظهار داشت: از گونه های جانوری شاخص و حمایت شده می توان به پلنگ، کل و بز، خرس، سیاه گوش و گربه جنگلی و از گونه های گیاهی شاخص به درختان بنه، ارس، ریش بز، بادام وحشی، گون و شیرین زبان اشاره کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اهالی این مناطق خواست جهت حفاظت مطلوب از حیات وحش متنوع منطقه همکاری لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل داشته باشند و هرگونه موارد تخلف را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.  

انتهای پیام/ح

ممنوعیت شکار در منطقه دربند مشکول

برچسب ها: شکار ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.