۷ هزار کلاس درس برای مهر ماه ۹۷ قابل بهره برداری است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تحویل 7 هزار کلاس درسدر 1700 واحد آموزشی تا پایان شهریور امسال به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرالله رخشانی مهررئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دیروزدر حاشیه بازدید از چند طرح آموزشی نیمه تمام شهرستان کاشان درگفت و گو با خبرنگاران گفت: 1470 میلیارد تومان توسط خیران مدرسه ساز و دولت برای ساخت این واحدهای آموزشی با زیربنای یک میلیون و 100هزار مترمربع هزینه شده است.
وی از استخراج آخرین آمار کلاسهای خشتی و گلی در کشور نیز خبر داد و افزود: یک هزار کلاس خشت و گلی در کشور وجود دارد که برای تخریب و نوسازی آنها 170 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا پایان سال تحصیلی امسال (98-97) کلاسهای خشتی و گلی از سطح استانهای کشور جمع آوری شود.

وی همچنین تغییر رویکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت مدرسه های کوچک به بزرگ و احداث مجتمع های آموزشی در سراسر کشور را یادآور شد و تصریح کرد: این طرح پیشتر نیز شروع شده بود و هم اکنون 24 مجتمع آموزشی بزرگ در سطح کشور در حال ساخت است.

رخشانی مهر تصریح کرد: زیر بنای هر کدام از این طرحها 10 هزار مترمربع است که حداقل هشت سال به حال خود رها شده است.
وی تاکید کرد: اگر این مجتمع های آموزشی به موقع تحویل اداره های کل آموزش و پرورش در استانها شوند یک تغییر کلی در ساخت مدرسه ها رخ می دهد چون این واحدهای آموزشی دارای ویژگیهایی از جمله سالنهای ورزشی، مطالعه، همایش، کتابخانه و تجهیزات دیگر است که در سند بنیادین آموزش و پرورش بر آن تاکید شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نقش خیران مدرسه ساز را هم ستود و گفت: در سال تحصیلی 96 – 95 نیمی از واحدهای آموزشی تحویل شده به وزارت آموزش و پرورش با مشارکت خیران مدرسه ساز، ساخته شد.

 

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.