فرماندار شمیرانات:

سرانه فضای ورزشی شمیرانات از محروم‌ترین نقاط کشور پایین‌تر است/ هنوز نتوانسته ایم زمینی برای خانه بهداشت درکه پیدا کنیم

شهریور گفت: سرانه فضای ورزشی شمیرانات از محروم‌ترین نقاط کشور پایین‌تر است.

سرانه فضای ورزشی شمیرانات از محروم‌ترین نقاط کشور پایین‌تر است/ هنوز نتوانسته ایم زمینی برای خانه بهداشت درکه پیدا کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات صبح امروز در اولین مجمع سلامت شهرستان شمیرانات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه کارهای اجتماعی در یک طرف سه ضلعی کارسازی قرار داریم که مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی را می‌تواند تحت تأثیر خود قرار دهد و این سه ضلعی باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود و به توسعه کار و بالندگی کمک بزرگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مدنی، دولت و بخش خصوصی اضلاع هر یک از این سه ضلعی را تشکیل می‌دهد، افزود: همه جوامع برای موفقیت باید در حوزه‌های اجتماعی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند و در توسعه سلامت باید یک تعریف درستی از این موضوع ایجاد شود.

وی اضافه کرد: موضوع سلامت معدلی از همه توانمندی‌های افراد در جهت زندگی بهتر است و امروزه دولت به تنهایی نمی‌تواند به تنهایی متولی همه بخش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی باشد و همه نهادها، مردم و اصناف باید در موضوعات مختلف با دولت همکاری و تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید هزینه کردهای بیشتری را در حوزه درمان و سلامت ایجاد کند، عنوان کرد: برای داشتن جامعه‌ای شاد و  امیدوار باید فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند و میزان غمگساری در بین افراد جامعه کاهش پیدا کند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در قدیم جامعه به دلیل رعایت بسیاری از فضیلت‌ها در مسائل اجتماعی و اخلاقی سالم‌تر بود، ادامه داد: در یک جامعه اگر بسیاری از مردم گرفتار مسائل معیشتی باشند، سلامت روانی و اجتماعی مردم آن جامعه به خطر می‌افتد که در این موضوع خیرین بخش خصوصی باید ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: در سراسر شمیرانات جدا از مردم بومی یکسری افراد ثروتمند با ماشین‌های مدل بالا زندگی می‌کنند اما من معتقدم که مردم شهرستان شمیرانات متدین، مذهبی و دارای فضیلت‌های اخلاقی بسیاری هستند.

شهریور اظهار کرد: من معتقدم که بخش خصوصی باید در موضوعات اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشد و در دنیا هر پروژه‌ای ساخته می‌شود برخی از ثروت آن برای مشارکت‌های اجتماعی در نظر گرفته می‌شود.

اجرای طرح زندگی مشترک بهتر در شمیرانات

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه در شهرستان شمیرانات طرح زندگی مشترک بهتر اجرا می‌شود، ادامه داد: سرانه فضای ورزشی شمیرانات از محروم‌ترین نقاط کشور پایین‌تر است و متأسفانه هنوز نتوانسته ایم زمینی را در منطقه درکه برای ایجاد پایگاه بهداشت پیدا کنیم زیرا بسیاری از زمین‌هایی که طرح‌دار بوده به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افراد شاد و مومن کمتر دچار مریضی شده و از طول عمر بالاتری نسبت به سایر مردم برخوردار هستند، ادامه داد:شهرستان شمیرانات بیش از 3500 شهید دارد و از این بابت من به خودم افتخار می‌کنم، زیرا خانواده معظم شهدا نور چشمان همه ما هستند.

شهریور ادامه داد: جامعه سالم‌تر ، امن‌تر، امیدوارتر و با ایمان‌تر، جامعه ای سالم است و طول عمر افراد این جامعه نسبت به سایر جوامع بیشتر است.

فرماندار شمیرانات گفت: افراد مومن به جای آنکه جنگ را در زندگی خود به نارنجکی برای فروپاشی در زندگی تبدیل کنند آن را تبدیل به یک امید و پشتکار و در همه کارها به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

وی یادآوری کرد: ما باید سعی کنیم جامعه را مومن‌تر و اخلاقی‌تر کنیم و با افزایش سرمایه‌های اجتماعی و نزدیکی خانواده‌ها به یکدیگر جامعه سالم‌تری را داشته باشیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار