زمانیان: بازی‌های آسیایی تجربه خوبی برای بدمینتون بازان است

مربی تیم ملی بدمینتون گفت: بازی‌های آسیایی فرصت مناسبی برای بدمینتون بازان ایرانی است.

سحر زمانیان سرپرست و مربی تیم ملی بدمینتون اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت مهران شهبازی و ثریا آقایی گفت: در مسابقات جایزه بزرگ کشور که حکم انتخابی داشت، آقایی و شهبازی برای حضور در بازی های آسیایی انتخاب شدند. خوش بختانه بعد ازعید اردوها و مسابقات خوبی برای این دو ورزشکار تدارک دیده شد. تورنمنت بین المللی مالزی و مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان چین دو رویداد مهمی بود که بدمینتون بازان در آن حضور پیدا کردند. از اول تا 27 تیر اردوها برگزار شد و سپس از اول مرداد تا زمان اعزام که 22 مرداد است در اردو هستیم.

او ادامه داد: اولین سالی است که چنین اردوهای فشرده و مستمری برای تیم ملی در نظر گرفته شده است که به آمادگی ورزشکاران کمک کرده است. از فدراسیون متشکرم که همه امکانات را برای ما فراهم کردند تا اردوها بدون دغدغه برگزار شود.

زمانیان درباره احتمال مدال گیری بدمینتون بازان تصریح کرد: مدال آوری بسیار دشوار است چون تمام قهرمانان جهان در آسیا هستند اما ما هم به دنبال نتایج خوب هستیم که به نظرم دور از دسترس نیست. از آن جا که بدمینتون مسابقات تک حذفی دارد نمی توان گفت به چه جایگاهی می رسیم. اگر جدول مسابقات ارائه شود بهتر می توان تصمیم گیری کرد. با توجه به سطح آمادگی ورزشکاران می توانیم از سال های قبل نتایج بهتری کسب کنیم.

مربی تیم ملی بدمینتون با اشاره به بازی های آسیایی گذشته اظهار کرد: در بازی های آسیایی گذشته ثریا آقایی و سروش اسکندری نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند که به مقامی نرسیدند. ثریا آقایی در بازی های اینچئون در بازی اول خود به بدمینتون بازی از هند برخورد کرد که دارای رنک زیر ده بود اما بازی بسیار خوبی ارائه داد. آقایی تجربه بسیار گران بهایی از بازی های آسیایی گذشته به دست آورد و بعد از آن بود که به روزهای اوج خود رسید.


او درباره تعداد سهمیه ها بدمینتون افزود: ما هم دوست داشتیم سهمیه های بیشتری داشته باشیم اما همین تعداد نیز جای تشکر دارد. سهمیه هایی که از سوی کمیته ملی المپیک به بدمینتون بازان داده شده است فرصت ارزشمندی است که باعث افزایش تجربه و آشنایی ورزشکاران با حریفان می شود.


زمانیان به اهمیت استعدادیابی اشاره و خاطر نشان کرد: بدمینتون بازانی که امروز موفق به کسب نتایج قابل قبولی می شوند از جمله ثمین عابد خجسته، مهران شهبازی و ثریا آقایی همگی از طرح های استعدادیابی به جامعه ورزش معرفی شده اند. سال هاست طرح استعدادیابی در فدراسیون به طور مستمر انجام می شود و حالا نتایج آن را می بینیم. با این روند در سال های آینده شاهد اتفاقات بهتری در بدمینتون خواهیم بود .


بیشتر بخوانید: امیدوارم با قرعه خوبی در بازی‌های آسیایی مواجه شوم


 

انتهای پیام/

 

اظهارات زمانیان درباره وضعیت تیم ملی بدمینتون 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار