شفر: سازماندهی استقلال بهتر از بازی با پیکان و ذوب اهن بود/ دیوانه نیستم بگویم برای قهرمانی شانسی نداریم

سرمربی استقلال تهران گفت: سرمربی استقلال تهران گفت: سازماندهی استقلال نقابل تراکتورسازی بهتر از بازی با ذوب آهن و پیکان بود.

شفر: فشار آوردن استقلال منجر به اشتباه حریف شدبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛وینفرد شفر در نشست خبری پس از بازی استقلال تهران مقابل تراکتورسازی گفت: به تیمم یک تبریک بزرگ می گویم. از دقیقه اول بازی را کنترل کرده و فوتبال خوبی انجام دادیم. گل اولمان پس از برخورد توپ به پای بازیکن تراکتورسازی بود اما طبیعی است زمانی که حریف را تحت فشار قرار می دهید امکان دارد بازیکنش دست به اشتباه بزند.

تمام کارهای تمرینی را به زمین آوردیم

او ادامه داد: همه کارهایی که در جلسات تمرین و آنالیز انجام داده بودیم، صحبت هایی که با بازیکنان داشتیم و همچنین اینکه مقابل روش۲-۵-۳ باید چگونه فوتبال بازی کنیم به زمین آوردیم. به همین دلیل توانستیم فوتبال خوبی ارائه دهیم و برنده باشیم.

سازماندهی مقابل تراکتور سازی بهتر از بازی با ذوب آهن و پیکان بود

شفر با اشاره به نحوه به ثمر رسیدن گل های استقلال اظهار داشت: ۲ گل یعنی گل های مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی را از روی پرسینگ(فشار به تیم حریف) به ثمر رساندیم. سازماندهی خوبی در زمین داریم و حریف را تحت فشار گذاشتیم. سازماندهی ما بهتر از بازی های قبلی مقابل ذوب آهن و پیکان بود.

سومین بازی استقلال با تیمی کاملا جدید بود

سرمربی استقلال افزود: تعریف و تبریک بزرگی برای تیم و تمام بازیکنانم دارم. خوشحالم آنها توانستند تاکتیک و نظم تیمی مدنظر ما که روی آن تمرین کرده ایم، در داخل زمین اجرا کنند. این سومین بازی ما با تیم کاملا جدیدی است که در اختیار داریم.

روحیه و کار تیمی خوبی در استقلال وجود دارد

شفر درباره چهره های مطرح تراکتورسازی گفت: این تیم بازیکنان بسیار بزرگی در ترکیب داشت اما مانند سال گذشته موضوع مهم روحیه و کار تیمی است‌. چیزی که ما به خوبی در استقلال انجام می دهیم. وریا را به دلیل آسیب دیدگی جزئی تعویض کردم‌. فرشید اسماعیلی امشب(جمعه) خیلی خوب بازی کرد اما او را هم به دلیل بازی بعدی خود تعویض کردم. همچنین می خواستم مارکوس نیومایر و الحاجی گرو را هم در زمین ببینم‌.

بازیکنانم باید از فرصت هایی که روح الله باقری به وجود می آورد استفاده کنند

او ادامه داد: روح الله باقری هم بازی به بازی بهتر می شود. او بسیار خوب جنگید و تلاش کرد‌. برای مدافعان حریف مشکل و زحمت به وجود آورد و این تلاش ها سبب می شود فرصت در اختیار سایر بازیکنان قرار بگیرد که باید از آن استفاده کنند‌.

تنها بازیکنان اصلی مقابل تراکتورسازی برای ما اهمیت ندارند

شفر درمورد دلیل تعویض هایش در بازی با تراکتورسازی گفت: یکی از دلایل این بود که می خواستم بازیکنان جدید به شرایط مسابقه وارد شوند. نفرات خوبی داریم و از طرفی بازی های زیادی مانند لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی هم پیش روی ما است. شاید لازم باشد برخی بازیکنان را از دقیقه ۶۰ یا ۷۰ تعویض کنیم. برای ما تنها نفراتی که امشب بازی کردند مهم نیستند بلکه تمام بازیکنان حتی نفرات ذخیره ای مانند سجاد آقایی، رضا آذری و بازیکنان جوان هم اهمیت دارند.

در ۵۰ سال فعالیت فوتبالی ام هوادارانی مانند استقلالی ها ندیده ام

او درمورد تاثیر جو حاکم در ورزشگاه آزادی روی برتری استقلال گفت: امروز یا فردا پنجاهمین سالگرد فعالیت من در فوتبال حرفه ای است و می توانم بگویم در طول این مدت هرگز چنین هوادارانی ندیده ام. شاید فقط مقداری هواداران کارلسروهه شبیه استقلالی ها باشند‌. هر زمان آنها احساس می کنند به کمکشان نیاز داریم چنین کاری انجام می دهند. روز گذشته هم گفتم زمانیکه بازی ها تمام می شود هواداران بدون مشکل ورزشگاه را ترک کرده و به خانه می روند‌‌.



سه امتیاز بازی با تراکتورسازی را به هواداران و پادوانی تقدیم می کنم


او افزود: دیدید یک بازی لیگ یونان به دلیل هجوم تماشاگران به زمین تعطیل شد اما اینجا چنین موضوعی نیست و این امر خیلی خوب است. می خواهم سه امتیاز بازی با تراکتور را نه تنها به تماشاگرانمان بلکه به لئوناردو پادوانی تقدیم کنم که امشب با حضور در ورزشگاه کنار ما بود و برای او بهترین آرزوها را دارم.


هرگز نمی پذیرم کسی بگوید لیگ ایران خوب نیست و لیگ روسیه و بلژیک از این رقابت ها بهتر نیست


سرمربی آلمانی استقلال در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در زمان جام جهانی و پس از این رقابت ها گفتم لیگ ایران، بسیار خوب است و من هرگز نمی پذیرم کسی بخواهد بگوید لیگ ایران خوب نیست. پرسپولیس هم دربازی اول خود مقابل پدیده خوب بازی کرد اما شاید خوش شانس بود. در بازی روز گذشته هم نمایش خوبی داشت. نمی خواهم بگویم فقط ۲ مربی از آلمان و کرواسی در لیگ ایران خوب هستند و مربیان ایرانی هم در لیگ خوب کار می کنند. تنها لیگ ایران را نمی شناسم بلکه لیگ کشورهای زیادی مانند بلژیک و روسیه را هم می شناسم. به همین دلیل کسی نمی تواند بگوید لیگ این ۲ کشور بهتر از لیگ ایران است‌.


سلامتی بازیکن از کسب ۳ امتیاز مهم تر است


شفر درباره اینکه آیا اعتراض به ناظر بازی و داور چهارم تاکتیک شما است یا می خواهید داوران را تحت فشار قرار دهید، توضیح داد: هیچ وقت در این بازی از داور عصبانی نشدم بلکه از صحنه هایی مانند آنچه در دیدار با پیکان رخ داد و آن خطای شدید روی مهاجم جوان ما رقم خورد، نارحت می شوم‌. اگر تکل مدافع پیکان پنج سانتی متر به سمت چپ یا راست پای سجاد آقایی می خورد پای او می شکست. امروز هم چنین صحنه ای اتفاق افتاد و خطای شدیدی روی بازیکن ما انجام دادند‌. برای این خطاها ناراحت می شوم چراکه سلامتی بازیکن از ۳ امتیاز دیدار بسیار مهم تر است.

یک هفته است با تمام نفرات تمرین می کنیم


او درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه برخلاف دیدار استقلال مقابل پیکان که با شعارهای هواداران علیه وزارت ورزش همراه بود، بازی با تراکتورسازی ثابت کرد این تیم مدعی اصلی قهرمانی است، توضیح داد: پیش از این هم گفتم در اردوی تدارکاتی مان بازیکنان جوان زیادی داشتیم. اردو برای تیم ساختن برگزار می شود. علی کریمی دیر به ما در ترکیه اضافه شد. گرو و تبریزی در اختیار ما نبودند. تقریبا یک هفته است که با تمام بازیکنانمان تمرین می کنیم.

هرکسی شماره ۶ استقلال باشد، لیدر تیم نیست

او افزود: همواره در تمرین‌ با بازیکنانمان صحبت می کنیم و نکات مدنظر خود را نسبت به عملکردشان و اقدام های بازیکنان کناری شان به آنها می گوییم. برای عملکرد امروز تیمم خوشحالم اما تیم ساختن اینگونه نیست که هرکسی شماره ۶ استقلال باشد، لیدر تیم ما است. این امر احتیاج به زمان دارد. بازیکنان روز به روز نه تنها با شرایط خود در زمین مسابقه بلکه در کل تیم بیشتر آشنا می صوند و من هم به عملکردشان توجه دارم.

سرمربی استقلال ادامه داد: شاید یکی از بازیکنانی که به تیم ما اضافه شده است در تیم قبلی اش روی سیستم ارسال توپ های بلند بازی می کرده است. شاید یکی از آنها در تیم قبلی اش بیشتر دریبل می زده است. راحت نیست آنها در زمانی کوتاه بخواهند سبک و روش استقلال را یاد بگیرند و احتیاج به زمان دارند اما نکته مهم اینست که تمام این بازیکنان علاقه مند به بازی برای استقلال بودند نه اینکه فقط دوست داشته باشند از این تیم پیشنهاد بگیرند.

دیوانه نیستم بگویم شانسی برای قهرمانی نداریم

شفر در پایان تصریح کرد: نمی توانم بگویم تیم خوبی نیستیم یا شانسی برای قهرمانی نداریم چراکه دیوانه نیستم چنین حرفی بزنم. همیشه به تیمم اعتماد به نفس می دهم. در جلسات رو در رو با ۳ تا ۴ بازیکن صحبت کرده و نکات لازم را به آنها می گویم. بازیکنان می دانند به آنها اعتماد دارم. شاید بتوانیم قهرمان شویم اما برای موفقیت می جنگیم. از حالا نمی توانم بگویم قهرمان نمی شویم و اگر پنجم شویم رتبه خوبی به دست آورده ایم.در این صورت باید به خانه بروم.


بیشتر بخوانید:کاپیتان‌های کی روش در تاکتیک شفر محو شدند/نخستین امتیاز شاگردان عزیزی در تبریز


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار