وجود 7 شهر مجهز به تصفیه خانه در کرمانشاه

در کرمانشاه 7 شهر مجهز به تصفیه خانه وجود دارد .

یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : در سطح استان 7 شهر مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شهری است و سیستم تصفیه فاضلاب شهرستانهای روانسر، هرسین و پاوه با تقریباً 90% پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری و اضافه شدن به سیستم فاضلاب شهری استان هستند.

وی گفت : شهر کرمانشاه در حال حاضر دارای یک تصفیه خانه فاضلاب شهری می باشد که تمامی فاضلاب شهری شهر کرمانشاه را پوشش نمی دهد.

یاوری افزود : انجام این امر مستلزم اعتبار مالی می باشد.

وی افزود : با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه نظارتی است اما شرکت آب و فاضلاب شهری در حال اقدام و برنامه ریزی در زمینه تصفیه کل فاضلاب شهری شهر کرمانشاه است.

وی افزود : در خصوص جلوگیری از آلودگی آب قره سو اقداماتی صورت گرفته است که از جمله این اقدامات می توان به تصفیه بخشی از فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه ، سیستم تصفیه فاضلاب پالایشگاه نفت کرمانشاه و ... اشاره کرد.

وی افزود: در گذشته خروجی پساب پالایشگاه حاوی ترکیبات نفتی به داخل رودخانه سرازیر می شد که هم اکنون دیگر چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

یاوری گفت: فاضلاب شهر روانسر و تعدادی از روستاها که در مسیر رودخانه قرار دارند از عوامل آلودگی رودخانه قره سو می باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خشکسالی اخیر در دهه گذشته را هم از دیگر عوامل دخیل در مشکلات قره سو بیان کرد و گفت: رودخانه قره سو با حقابه اکولوژیکی زنده است و عوامل طبیعی چون کاهش میزان آب در حیات قره سو تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: در تلاشیم تا با یک برنامه مدیریتی خاص و با همکاری سازمان های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و ... در جهت رفع آلودگی قره سو اقدام بیشتر صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه نظارتی است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار