ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مخالفت سازمان نظام وظیفه، طرح داوطلب بسیجی را در مجلس متوقف نمی‌کند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بررسی طرح داوطلب بسیجی با وجود مخالفت سازمان نظام وظیفه متوقف نمی‌شود.

مخالفت سازمان نظام وظیفه، طرح داوطلب بسیجی را در مجلس متوقف نمی‌کند/آنها پیشنهادات خود را ارائه کنندابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به مخالفت سازمان نظام وظیفه با طرح جدید مجلس برای تغییر شیوه اجرای خدمت سربازی گفت: بررسی این طرح با وجود مخالفت آنها متوقف نمی‌شود، ما همچنان این طرح را به صورت قانونی در خانه ملت پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: ما در جلسات بررسی طرح تغییر شیوه اجرای نظام وظیفه در مجلس، از مسئولان این سازمان دعوت کردیم تا پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

ابوترابی اظهار کرد: اکنون بیش از دو میلیون سرباز فراری در کشور داریم که براساس قانون مجرم هستند، چگونه می‌شود اشخاص متهم آزادانه در جامعه زندگی کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه اکنون سپاه پاسداران توانسته در امر سربازگیری اختیاری در کشور موفق عمل کند، افزود: سپاه بویژه در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان و کردستان توانسته با جذب داوطلب بسیجی از بومی‌های همان استان‌ها  موفق عمل کند و سربازها بسیار با انگیزه و علاقه کار می‌کنند.

وی بیان کرد: بحث مالی طرح  تغییر شیوه اجرای خدمت سربازی کاملا دیده شده است، افرادی که سربازی نرفته و می‌خواهند به خارج از کشور رفته یا مستخدم دولت شوند باید سه برابر مبلغی که ستاد کل نیرو‌های مسلح برای یک سرباز هزینه می‌کند را پرداخت کنند که این پول به عنوان حقوق برای سربازان داوطلب در نظر گرفته می‌شود.

ابوترابی گفت: اکنون طرح داوطلب بسیجی در کارگروهی در کمیسیون شوراها و امور داخلی در حال بررسی است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تغییر شیوه اجرای خدمت سربازی در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار