۷۱۵ مشاوره حقوقی رایگان به مدد جویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ارائه خدمات حقوقی، قضایی و مشاوره یکی از راه‌های آگاه‌سازی اجتماعی مددجویان است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱۵ مشاوره حقوقی به‌صورت رایگان به این قشر ارائه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت:  ارائه خدمات حقوقی، قضایی و مشاوره یکی از راه‌های آگاه‌سازی اجتماعی مددجویان است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱۵ مشاوره حقوقی به‌صورت رایگان به این قشر ارائه شد.



جاسم محمدی فارسانی گفت: پیگیری مراحل رسیدگی و تنظیم لایحه قانونی پرونده‌های قضایی و حقوقی مددجویان از طریق وکلای نیکوکار تا صدور رای قطعی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.


وی افزود:به منظور ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت ۷۳ وکیل نیکوکاربا این نهاد همکاری می‌کنند.


وی اظهار داشت: ۴۰ مورد دادخواست و ۲۱۰ مورد شکایات کیفری و حقوقی از طریق حوزه حقوقی این استان تنظیم، پیگیری و نسبت به احقاق حقوق قانونی آن‌ها اقدام شده است.


مدیرکل کمیته امداد استان لرستان ایجاد میز خدمت حقوقی را از خدمات برجسته این نهاد دانست و تصریح کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به میز خدمت حقوقی از مشاوره و راهنمایی حقوقی در تمام زمینه‌ها به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.


محمدی فارسانی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۰ نفر از خدمات میز حقوقی این نهاد استفاده کرده‌اند.


وی اضافه کرد: همچنین ۲۱ دوره آموزشی در زمینه‌های آموزش مسائل مختلف حقوقی و قضایی با رویکرد آگاه‌سازی، ارتقای سطح دانش حقوقی، آشنایی با حقوق خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان برگزارشده است.


لرستان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۹ درصد آن تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد.

انتهای پیام /ب

 

۷۳ وکیل خیر پرونده مددجویان لرستان را پیگیری می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار