شهری که با آینه روشن می شود! +فیلم

ریوکان، نام شهری در کشور نروژ است که روشنایی مورد نیاز آن با کمک آینه‌های بزرگ از نور خورشید تامین می‌شود.

شهری که با آینه روشن می شود ! + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر در بالای کوهپایه های جنگلی شهر "ریوکان" نروژ تصویر خورشید را مشاهده کردید، آن یک خورشید واقعی نیست. در کوهپایه هایی که این شهر را مانند زنجیر احاطه کرده اند، آینه های بزرگی نصب شده است که در واقع نور خورشید را به پایین و سطح شهر منعکس می کند.

شهر ریوکان حدود نیمی از سال از اوایل اکتبر تا نیمه مارچ از نور خورشید بی بهره است و به دلیل وضعیت قرار گرفتن خورشید و همچنین وضعیت جغرافیایی شهر که در یک مکان دره مانند قرار گرفته است در سایه‌ای مطلق فرو می رود. مسئولان شهر برای مقابله با این مشکل و تاریکی که شهر را فرا می گیرد در سال 2013 به فکر استفاده از آینه هایی بزرگ افتادند. به همین منظور در ارتفاع 2500 فوتی در نقاطی خاص این آینه ها طوری نصب شده اند که بتوانند نور خورشید را به این شهر تاریک منعکس کنند تا  در طول ماههای سرد زمستان ساکنان این شهر از روشنایی بهره مند شوند. دولت نروژ برای این پروژه حدود 850000 یورو هزینه کرده است.


بیشتر بخوانید : سیاسیون آمریکایی نباید از گوشی‌های هوآوی و ZTE استفاده کنند 


البته ایده استفاده از آینه برای تامین روشنایی شهر به سال 1913 بر می گردد اما به نظر می رسد با گذشت دهه ها ساکنان این شهر خود را با تاریکی وفق داده بودند. حال تکنولوژی به کمک آنها آمده است و آنها می توانند از نور خورشید حاصله از انعکاس در آینه ها برای انجام کارهای روزانه و از جمله ورزش همگانی در میدان اصلی شهر استفاده کنند.

انتهای پیام/

تامین روشنایی شهر با کمک آینه ها!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.